سیره شهدا و فرهنگ ایثار در بین نوجوانان وجوانان نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه جایگاه شهدای دانش آموز، نوجوان و جوان ویژه و ممتاز است، گفت: آموزش و پرورش باید بستری فراهم کند که نسلی مومن و انقلابی تربیت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی امروز دوشنبه در اجلاسیه یک‌هزار و ۱۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز لرستان با عنوان نسل سرافراز در خرم آباد اظهار کرد: شهدای دانش آموز بیگناه و مظلومانه در بمباران ناجوانمردانه رژیم بعثی در مدارس به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا در قبال صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدای گرانقدر خدمتی ناچیز است خطاب به دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌های شهدا بیان داشت: فرزندان شما با لبیک به ندای رهبر خود در دفاع از آب و خاک میهن اسلامی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و شجاعانه و باغیرت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: دانش آموزان امروز باید با بصیرت و استکبار ستیزی توطئه‌های جنگ ترکیبی دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی و نقشه‌های شوم آنها را نقش بر آب کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و معلمان باید گفتمان انقلاب اسلامی را جریان سازی کنند تاکید کرد: امیدوار یم آموزش و پرورش و نهادهای دینی فرهنگی بتوانند سیره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل نوجوان و جوان جامعه نهادینه کنند.

اجلاسیه یک‌هزار و ۱۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز لرستان، ذیل برگزاری کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان، معاونین سیاسی، امنیتی، اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع استاندار لرستان، فرمانده سپاه استان لرستان، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد.

کد خبر 698448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.