برگزاری مجمع خیران ورزش‌یار با هدف افزایش سرانه ورزشی

رسول کربکندی از برگزاری نخستین مجمع خیران ورزش‌یار اصفهان به منظور هم افزایی بیشتر فعالان این عرصه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز دوشنبه _ یکم آبان‌ماه _ مجمع خیران ورزش‌یار با حضور رسول کربکندی کارشناس فوتبال کشورمان، حسن اکلیلی هنرمند ایران، علی اعتباریان مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و اعضای هیئت مدیره مجمع برگزار شد.

ابتدا رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص برگزاری مجمع خیران ورزشی اظهار کرد: نزدیک به ۸ سال می‌شود که این خیریه راه افتاده است تا پروژه‌های نیمه تمام اداره ورزش‌وجوانان با کمک خیران به پایان برسد؛ تعداد زیادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: وظیفه این مجمع که از سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده این است که برای جوانان زمینه سلامتی را که یک امر مهم به شمار می‌رود فراهم کند؛ باید به ورزش توجه شود و به همین دلیل نزدیک به ۱۱۵ پروژه در اصفهان و شهرستان‌های آن تکمیل شده است.

خیران ورزشی نقش بسزایی در احداث اماکن ورزشی دارند

کربکندی با اشاره به برگزاری جشنواره خیران ورزشی خاطرنشان کرد: خیرانی که اینجا حضور دارند پروژه‌های بسیار خوبی همچون آکادمی بسکتبال، خانه کشتی و مدرسه ساخته‌اند؛ این جشنواره برای اولین بار روز سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه در اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد تا خیران ورزشی در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم از طریق آشنایی مردم با این مجمع گام بلندی در راستای احداث اماکن ورزشی برداشته شود؛ با اینکه شروع پروژه با اداره ورزش و جوانان است اما کمک در راستای به پایان رساندن آن‌ها بر عهده خیران ورزشی است.

هدف ما افتتاح بیشتر مکان‌های ورزشی است

پیشکسوت فوتبال ذوب‌آهن پیرامون اهمیت ورزش در جامعه تصریح کرد: یک جامعه به ورزش هم نیازمند است و با توجه به ناهنجاری‌هایی که گاهاً در جامعه وجود دارد احداث اماکن ورزشی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ در این جشنواره پروژه‌های انجام شده را معرفی خواهیم کرد و برای طرح‌های باقی مانده خیران را جذب می‌کنیم.

وی گفت: برخی خیران تمایل دارند پروژه‌های ناتمام را به پایان برسانند و ممکن است برخی از آن‌ها بخواهند در شهرستان‌های خود این کار را انجام دهند به طور کلی هدف اصلی ما در کنار کمک مالی این است که به همراه اداره ورزش و جوانان بیشترین خیر را برای اتمام پروژه‌ها جذب کنیم.

نگهداری اماکن ورزشی یک دغدغه است

کربکندی در تشریح نحوه کمک در جشنواره خیران عنوان کرد: این مجمع و جشنواره برای اولین بار در ایران تشکیل می‌شود؛ در خصوص مسائل مالی گفت‌وگویی با اداره دارایی داشته‌ایم و مدیر این مجموعه در جشنواره حضور پیدا خواهد کرد تا افراد را برای راه‌های سرمایه گذاری توجیه کند؛ همچنین در این جشنواره فرم‌هایی داده می‌شود که شامل شماره حساب و غیره است.

وی تصریح کرد: همانگونه که سال گذشته با سپاهان و ذوب‌آهن همکاری داشتیم امسال نیز برای این هدف مشترک تلاش خواهیم کرد، یکی از مشکلات اماکن ورزشی نگهداری و بازسازی آن‌ها است و نمونه بارز آن مجموعه سلامتیان است که از سالی که ساخته شده هیچ رسیدگی به آن نشده است؛ باید پذیرفت در صورتی که یک سالن نتواند خود را تأمین کند بسته خواهد شد.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به هزینه نگهداری اماکن ورزشی بیان کرد: نگهداری اماکن ورزشی یک کار دشوار است و در مجمع تصمیم‌گیری خواهیم کرد که بخشی از هزینه‌ها را برای ترمیم مکان‌های ورزشی استفاده کنیم؛ گفتنی است اگر ساخت بیش از ۵۰ پروژه ورزشی بر عهده خیر باشد آن مجموعه به صورت هیئت امنایی اداره خواهد شد.

خیریه‌های اصفهان فعال و جهانی هستند

در ادامه حسن اکلیلی عضو هیئت مدیره مجمع خیران و هنرمند کشورمان در خصوص فعالیت خیران ورزشی اظهار کرد: اینجا یک پایگاه مردمی است؛ جامعه ما امروزه بیش از هر زمانی به فعالیت در زمینه ورزش نیازمند است؛ در اصفهان ۱۰۰۰ خیریه وجود دارد که برخی از آن‌ها جهانی هستند و تمامی این خیریه‌ها به صورت فعال کار می‌کنند؛ اگر آن‌ها نبودند در بخش‌های مختلف مشکلات فراوانی داشتیم؛ در اصفهان حتی خیر دانشگاه ساز داریم و این بار تصمیم گرفته‌ایم اتاق فکری در بخش ورزش تشکیل دهیم.

وی افزود: اگر زندان‌ها پر است چون ورزشکار نداشته‌ایم و تمامی بزه‌کاری ها سرچشمه از این می‌گیرد که وقت زنده جوانان هدر می‌رود، اگر دقت کنید خانواده‌هایی که درگیر ورزش هستند با وجود مشکلات زندگی بهتری دارند.

مسیر ما یک مسیر مردمی است

اکلیلی با اشاره به برگزاری جشنواره خیران ورزشی تصریح کرد: بی‌شک این جشنواره به یکی از بزرگترین جشنواره‌های کشور تبدیل خواهد شد چراکه قصد داریم مردمی باشد و این ابتدای مسیر ما است.

وی گفت: چند پروژه داریم که باید سریعاً به اتمام برسد و آغاز برخی پروژه‌ها را باید کلید بزنیم؛ مقوله ورزش باید در میان مردم گسترش پیدا کند؛ امیدوارم این فرصت را در اختیار کودکان قرار دهیم تا خود را شکوفا کنند، با شعار مردم برای مردم کار خود را پیش خواهیم برد.

اداره کل ورزش و جوانان برای افزایش سرانه ورزشی تلاش می‌کند

همچنین علی اعتباریان مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش‌وجوانان در خصوص همکاری این مجموعه با مجمع خیران ورزشی اظهار کرد: در سال‌های اخیر مجمع تعطیل شده بود و به همت خیران و دیدگاه مدیر کل اداره ورزش و جوانان باردیگر این مجمع احیا شد؛ از آبان سال گذشته تاکنون نزدیک به ۹ جلسه برگزار شده است که در آن‌ها موانع مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: افتتاح، کلنگ‌زنی بسیاری از پروژه‌های ورزشی و جذب خیران با مشارکت مدیرکل اداره ورزش‌وجوانان بوده است و تمام تلاش این مجموعه استفاده از تمام ظرفیت‌های مجمع خیران است؛ بالغ بر ۲۰ پروژه ورزشی سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز پروژه‌های بسیاری در سرانه ورزشی استان قرار گرفت که البته قدم اصلی آن توسط مجمع خیران برداشته شده است.

ورزش یک امر مهم به شمار می‌رود

محمدرضا لوافیان عضو هیئت مدیره مجمع خیران ورزش یار در خصوص فعالیت مجمع خیران ورزشی اظهار کرد: احداث تعداد بسیاری از پروژه‌های ورزشی بر عهده خیران ورزشی بوده است و گاهاً صفر تا صد برخی پروژه‌ها را نیز بر عهده گرفته‌اند.

وی افزود: امور ورزشی گاهاً مهم‌تر از سایر زمینه‌ها است چراکه تنها راه نجات جوانان افزایش سرانه ورزشی است و احداث پروژه‌های ورزشی از لازمه‌های آن خواهد بود.

بانوان نیز می‌توانند از این پروژه‌ها استفاده کنند

لوافان با اشاره به همکاری اداره کل ورزش و جوانان تصریح کرد: مدیر کل اداره ورزش و جوانان تلاش خود را به کار گرفته است و امیدوارم سایر بخش‌های دولتی بپذیرند که مجمع خیران برای کمک به دولت است و آن‌ها نیز می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

وی پیرامون احداث پروژه‌های ورزشی مختص بانوان خاطرنشان کرد: در خصوص بانوان هم باید بگویم اگر حمایت آن‌ها نباشد کار خیر انجام نخواهد شد؛ پروژه به خصوصی برای بانوان ساخته نشده است اما برخی از آن‌ها به طور مشترک برای بانوان و آقایان قابل استفاده است.


کد خبر 698444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.