چالش بازیافت سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف

سیگارهای الکترونیکی یک بار مصرف دارای نیکوتین، لیتیوم و مواد خطرناک دیگری هستند و قابل بازیافت یا استفاده مجدد نیستند، بنابراین فرآیند دفع آن‌ها یک چالش زیست محیطی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش محبوبیت سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف چالش زیست محیطی جدیدی را در ایالات متحده ایجاد کرده است، با خرید حدود ۱۲ میلیون سیگار الکترونیکی یکبار مصرف در ماه، جوامع درگیر مشکل چگونگی دفع این محصولات هستند، زیرا سیگارهای الکترونیکی یک بار مصرف دارای نیکوتین، لیتیوم و مواد خطرناک دیگری هستند و قابل بازیافت یا استفاده مجدد نیستند.

قانون فدرال دفع سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف در زباله‌های معمولی را ممنوع می‌کند، بنابراین مقامات محلی در حال یافتن راه‌حل‌های موقتی برای دفع این نوع زباله‌ها هستند، مقادیر زیادی از آن‌ها به زباله‌سوزهای صنعتی منتقل شده‌اند تا از آتش‌سوزی‌های احتمالی و آلودگی محیط زیست جلوگیری کنند؛ انتقال ۳۵۰ پوند سیگار الکترونیکی در سراسر ایالات متحده آمریکا برای سوزاندن و تبدیل کردن به خاکستر ممکن است با محیط زیست سازگار نباشد، اما مقامات شهری اعلام کرده‌اند که این یکی از روش‌های مؤثر برای دور نگه داشتن دستگاه‌های پر از نیکوتین از فاضلاب، آبراه‌ها و محل‌های دفن زباله است، مکانی که باتری‌های لیتیومی آن‌ها ممکن است آتش بگیرند.

سیگارهای الکترونیکی خطر آتش‌سوزی را افزایش می‌دهند و در صورتی که به درستی کنترل نشوند، به یک آلاینده محیطی تبدیل می‌شوند؛ لازم است در شهرهای مختلف استانداردهایی مشخص شود که سیگارهای الکترونیکی قابل استفاده مجدد باشند یا تولیدکنندگان را مجبور به تأمین بودجه برنامه‌های جمع‌آوری و بازیافت کنند.

لیتیوم موجود در باتری‌های سیگار الکترونیکی همان فلزی است که برای تأمین انرژی خودروهای الکتریکی و تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما مقادیر مورد استفاده در سیگارهای الکترونیکی بسیار ناچیز است که نمی‌توان آن را بازیافت کرد، همچنین جا کردن آن‌ها برای بازیافت غیرممکن است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در ماه‌های اخیر نهایت تلاش خود را کرده است که واردات چندین برند معروف سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کند، این سازمان در حال بررسی دقیق‌ترین اثرات زیست محیطی بالقوه سیگارهای الکترونیکی است.

کد خبر 698436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.