ورود سامانه بارشی به لرستان/ هشدار زرد هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی از فردا در لرستان آغاز می‌شود که با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید گاهی به صورت تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ، صاعقه و خیزش گرد و غبار همراه خواهد بود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار ایمنا، از ورود سامانه بارشی به لرستان خبر داد و گفت: این سامانه از فردا در لرستان آغاز و ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی به صورت تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ، صاعقه و خیزش گرد و غبار را در پی خواهد داشت.

وی با اعلام هشدار زرد هواشناسی افزود: از اواسط روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور علاوه بر ابرناکی و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، برای همه نقاط استان بارش‌هایی به صورت رگبار باران گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود که با توجه به افزایش پتانسیل ضرایب ناپایداری وقوع صاعقه و تگرگ محتمل می‌باشد.

کارشناس هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: این شرایط در همه نقاط با شدت و ضعف برای روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت. در این بازه زمانی وقوع مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی از مردم خواست از سفرهای غیر ضروری، تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و کوهنوردی پرهیز کنند و عشایر در این مدت جابه‌جایی نداشته باشند.

کد خبر 698430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.