تلاش مدیریت شهری اصفهان برای مناسب‌سازی اماکن عمومی/ لزوم طراحی دایره‌ای مبلمان پارک‌ها

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون عمران و رؤسای ادارات عمران مناطق پانزده‌گانه شهرداری با نمایندگان معلولان، مشکلات این افراد بررسی و بر مناسب‌سازی اماکن عمومی شهر تاکید شد.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نشست هم‌اندیشی معاون عمران شهری شهردار، مدیران و کارشناسان معاونت عمران و رؤسای ادارات عمران مناطق پانزده‌گانه با تعدادی از معلولان در خصوص مناسب‌سازی اماکن عمومی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه، نمایندگان کارشناسان از میان معلولان جسمی، حرکتی ناشنوا و نابینا هر کدام به صورت جداگانه نکاتی در رابطه با مناسب‌سازی معابر از دید آن معلول، مطرح کردند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به موارد مطرح شده از سوی نماینده معلولان جسمی، حرکتی خاطرنشان کرد: در خصوص مناسب‌سازی، فراهم‌کردن رمپ، نرده‌های هدایت کننده برای حضور معلولان در جامعه تاکید شد.

وی اضافه کرد: از سوی نماینده معلولان نابینا مواردی همچون برای نابینایان دو نوع مانع شامل موانع زمینی از جمله موانع فلزی و سنگی و موانع هوایی شامل درختان واقع در پیاده‌رو و شاخه‌های کج را شامل می‌شود که پیشنهاد شد مسیر ویژه نابینایان از نظر نوع متریال و نوع اجرا، بازبینی و مدنظر قرار گیرد.

کشاورزراد تاکید کرد: در این جلسه نماینده معلولان ناشنوا نیز تاکید کرد که با توجه به تردد موتورسواران و حوادث احتمالی، تدابیر لازم انجام و مسیرهای دوچرخه در خیابان‌ها تفکیک و جداسازی شود، همچنین هنگام شب پیاده‌ها از روشنایی کافی برخوردار باشد و با توجه به ارتباط نداشتن ناشنوایان با سایر مردم، از تابلوهای راهنمای دقیق‌تر در مسیرها و خیابان‌ها برای مسیریابی استفاده شود.

مبلمان شهری پارک‌ها، تا حد امکان، به‌صورت دایره‌ای طراحی شود تا در گفت‌وگوی ناشنوایان تسهیل شود

وی با بیان اینکه ناشنوایان برای ارتباط کلامی با یکدیگر، باید رودررو قرار گیرند، گفت: این موضوع باید در طراحی‌ها مد نظر قرار گیرد و مبلمان شهری پارک‌ها، تا حد امکان، به‌صورت دایره‌ای طراحی شود تا در گفت‌وگوی ناشنوایان تسهیل شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به حضور «علیرضا ابراهیمی» مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در این جلسه اضافه کرد: از سال ۱۳۹۰ اداره متولی مناسب‌سازی در این معاونت تشکیل و در حال حاضر نیز با بودجه ۲۴ میلیارد تومانی در ۱۴۰۲، مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه در خصوص موانع موجود در پیاده‌روها تاکید شد از موانع به ارتفاع ۸۰ سانتی با دو شیار و شب‌رنگ استفاده شود و حذف مانع‌های ایجاد شده در پیاده‌روها در دستور کار قرار گیرد، گفت: در این جلسه مطرح شد وجود درختان در ایستگاه‌های BRT برای معلولان خطر ساز است.

کشاورزراد با اشاره به حضور «امیر درخشان‌فر» مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان در این جلسه ادامه داد: در خصوص موارد عنوان شده برای مناسب‌سازی، تاکید شد موضوعات عنوان شده باید در طراحی فاز یک تاکید و پیگیری شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم رؤسای ادارات عمران مناطق پانزده‌گانه به‌صورت روزانه از محورهای مناطق بازدید و موارد و موانع مقابل مناسب‌سازی را کنترل و رفع کنند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: وظیفه سنگینی به‌عنوان خادم مردم به دوش تک‌تک مسئولان است که باید به‌نحو احسن انجام شود و نسبت به کوچک‌ترین موارد و نواقص توجه داشته باشیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

کد خبر 698402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.