کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی سفر کربلا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی سفر کربلا، پس از دریافت اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز یک‌بار مصرف افراد از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه فردی با وی تماس تلفنی گرفته و به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی سفر کربلا از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهم با استفاده از ترفندهای فریبنده، مال‌باخته را ترغیب به ارائه اطلاعات کارت بانکی جهت واریز کمک‌هزینه سفر زیارتی کربلا و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پس از انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، سرانجام متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر و به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا منتقل شد.

وی با بیان اینکه متهم با این ترفند از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خاطرنشان کرد: پس از اعتراف این کلاهبردار به جرم خود پرونده تکمیل و وی برای انجام اقدامات قانونی و رسیدگی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی گفت: برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه‌کشی‌ها نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی به افراد ناشناس خودداری و جهت دریافت جوایز و هدایا به روابط‌عمومی سازمان مربوطه به صورت حضوری مراجعه کنند و از باز کردن لینک‌های ناشناس و جعلی در شبکه‌های اجتماعی یا پیامک‌های دریافتی خودداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق وبگاه پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 698371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.