طرح ۱۰ میلیاردی شهرداری یزد برای اجرای فضای سبز حاشیه راه‌آهن

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: هشت هزار مترمربع از املاک مردم یزد کاربری فضای سبز دارد و سال‌ها در تصرف راه‌آهن قرار گرفته است.

محمدمهدی نیکونژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیگیری‌های شهرداری برای آزادسازی زمین‌های تصرف شده توسط راه‌آهن و تبدیل آن به فضای سبز، اظهار کرد: پس از برداشته شدن فنس‌های حاشیه‌ای خیابان راه‌آهن یزد به ناگهان یک شبه فراتر از تملک خود که آن نیز غیرقانونی بوده است، دیوارهای بتنی راه‌آهن را تا لب خیابان آورده و در طول ۶۰۰ متر دیوار بتونی کشیده است.

وی با اشاره به اینکه این زمین سال‌های گذشته اراضی کشاورزی بوده است و اکنون نیز دارای درختان و فضای سبز است افزود: شورای شهر کاربری این زمین‌های را فضای سبز می‌داند و دستور استاندار یزد آزادسازی این منطقه بوده است‌.

عضو شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: آزادسازی این تصرف از مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان یزد بوده است و باید آزادسازی آن انجام شود، چراکه دستور آن از طرف معاون اول رئیس‌جمهور نیز ابلاغ شده است.

نیکونژاد تاکید کرد: با تمام این الزامات در طول یک سال و نیم گذشته، هنوز نتوانسته‌ایم این دیوارها را جابه‌جا کنیم و شاهد هستیم که این فضاهای سبز محصور شده به دلیل آبیاری نشدن در حال خشک شدن است.

وی ادامه داد: چند ماه قبل که استاندار یزد در صحن شورای اسلامی شهر حضور داشتند، ۴۸ ساعت به راه‌آهن یزد فرصت داده شد تا این فضا را آزاد و به فضای سبز تبدیل کند، اما این مهم هنوز محقق نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: البته مدتی این زمین‌ها مربوط به فرودگاه یزد بوده است که فرودگاه اعلام کرد نیازی به آن ندارد، با توجه به اینکه راه‌آهن یزد باید در ادامه به خارج شهر منتقل شود، نیازی به این سطح گسترده اراضی ندارد.

نیکونژاد با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم این منطقه که بیشتر در خانه‌های ۹۰ متری تا ۱۵۰ متری زندگی می‌کنند، تاکید کرد: مردم در حاشیه خیابان طلوع نیاز به فضای سبز دارند، آن‌ها آلودگی‌های صوتی قطارها و تخلیه بار را تحمل کردند و باید به درخواست‌هایی که برای فضای سبز دارند توجه شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن اعلام کرده است قصد توسعه و ساختمان سازی مسکونی برای کارکنان خود را دارد، ادامه داد: با کاربری کشاورزی و فضای سبز این زمین‌ها، راه‌آهن حق مسکن‌سازی ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه مردم دیگر صبر ندارند، اظهار کرد: این دیوار باید هرچه زودتر برداشته شود، چراکه طرح بوستان جامع برای این زمین‌ها آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای آن در نظر گرفته شده است‌.

نیکونژاد خاطرنشان کرد: راه‌آهن می‌گوید که باید مجوز را از تهران دریافت کند، اما در شرایطی که معاون اول رئیس‌جمهور دستور را ابلاغ کرده و مصوبه است، این مهم باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: هشت هزار مترمربع از املاک مردم یزد کاربری فضای سبز دارد و سال‌ها در تصرف راه‌آهن قرار گرفته است.

کد خبر 698359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.