کاهش سهم اصفهان از عوارض آلایندگی‌ها باید اصلاح شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تصمیم‌گیری اخیر، سهم اصفهان از آلایندگی پالایشگاه اصفهان که چسبیده به شهر است، کاهش پیدا کرده و به شهرهای کوچکی واگذار شده است که در جهت وزش باد قرار ندارند، گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیر است تا این تصمیم اشتباه برگشت داده شود.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان به‌عنوان یک شهر صنعتی شناخته شده و بیشتر مراکز صنعتی آن در سمت غرب و شمال احداث شده است، به دلیل وزش باد تمام آلاینده‌ها به سطح شهر منتقل می‌شود.

وی افزود: طبق قانون این مراکز باید عوارضی را تحت عنوان «عوارض کاهش آلاینده‌ها و بهبود وضعیت محیط زیست» به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در تصمیم‌گیری اخیر، سهم اصفهان از آلایندگی پالایشگاه اصفهان که چسبیده به شهر است، کاهش پیدا کرده و به شهرهای کوچکی واگذار شده است که در جهت وزش باد قرار ندارند، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیر است تا این تصمیم اشتباه برگشت داده شود و سهم عوارض کاهش آلاینده‌ها به سهم قبلی برگشت پیدا کند، چرا که در حال حاضر بیشترین جمعیت استان (بیش از ۶۰ درصد جمعیت) در شهر اصفهان ساکن هستند و از طرفی بیشترین آسیب‌دیدگی از این کارخانه‌های صنعتی در جهات مختلف متوجه شهر اصفهان بوده که یکی از آن‌ها آلاینده‌ها است.

وی با بیان اینکه تردد و رفت‌وآمد روزانه‌ای که از شهر اصفهان به این کارخانه‌ها صورت می‌گیرد در هیچ کدام از شهرها انجام نمی‌شود، ادامه داد: این رفت‌وآمدها به غیر از آلاینده‌های شدیدی که به‌دنبال دارد، نیازمند هزینه‌های ترافیکی و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

قربانی ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به این اقدام، گفت: در گذشته بخشی از این عوارض به شهر اصفهان داده می‌شد که بیشتر در راستای توسعه فضای سبز برای کاهش آلاینده‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

کد خبر 698356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.