فرماندار قزوین به زندان رفت

رئیس کل دادگستری استان قزوین از زندانی شدن فرماندار قزوین به اتهام نشر اکاذیب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شعبانی امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران از زندانی شدن فرماندار قزوین در زندان مرکزی چوبیندر خبر داد و اظهار کرد: اتهام فرماندار قزوین نشر اکاذیب است و تا امروز ۳ بار به اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته شده است.

وی افزود: وی یک بار شاکی خصوصی داشت که در شعبه ۱۰۷ بدوی به اتهام نشر اکاذیب به پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد که این رأی مورد تجدید نظرخواهی قرار گرفت و شعبه یک دادگاه تجدیدنظر در همان سال عیناً تأیید و اعتراض متهم رد شد.

رئیس دادگستری استان قزوین اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ چند نفر اشخاص حقیقی و حقوقی از وی شکایت کردند که باز هم اتهام او نشر اکاذیب در بستر رایانه بود که در شعبه ۱۰۸ بدوی به ۱۳ ماه و ۱۷ روز حبس محکوم شد که بعد از تجدید نظرخواهی، این تجدید نظر در شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان قزوین رد شد.

شعبانی ادامه داد: با این حال در شعبه یک دادگاه تجدید نظر به وی کمک بزرگی شد و علی‌رغم اینکه سال قبل سابقه جرم داشت و معمولاً به کسی که سابقه جرم داشته باشد، تخفیف نمی‌دهند، اجرای حکم ۱۳ ماه و ۱۷ روز حبس به مدت ۲ سال تعلیق شد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ چند دستگاه از جمله سپاه و مالک شرکت مه‌نخ و فرنخ از وی به جرم نشر اکاذیب شکایت کردند، افزود: گزارش پلیس فتا هم بود و به همین خاطر غلام‌حسن اسلامی‌صدر، فرماندار قزوین دوباره به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی از طریق سامانه‌های رایانه‌ای تحت تعقیب کیفری قرار گرفت و این پرونده در شعبه ۱۱۱ بدوی رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در این پرونده به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد و مجازات تکمیلی شامل مطالعه کتاب سواد رسانه‌ای و خلاصه‌برداری از آن و ممنوعیت فعالیت رسانه‌ای به مدت ۲ سال برای در نظر گرفته شد و با وجود ۲ حکم محکومیت قبلی دستور حبس برای او صادر نشد.

شعبانی ادامه داد: طبق قانون کسی که در دوره تعلیق مرتکب جرم می‌شود، علاوه بر رسیدگی به جرم جدید و اعمال مجازات، قرار تعلیق حکم قبلی و از حالت تعلیق خارج و اجرا می‌شود، بنابراین حکم دادگاه بدوی ۱۰۸ در شعبه یک تجدید نظر تأیید شد که بر این اساس ۱۳ ماه و ۱۷ روز حبس، باید از یکم شهریورماه امسال اجرا می‌شد.

کد خبر 698330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.