بارقه‌های امید برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر خلع ید پیمانکار سابق متروی اهواز گفت: با توجه به صدور رای نهایی پروژه قطار شهری اهواز، شرکت کیسون باید نسبت به تخلیه کارگاه‌ها اقدام کند و آن را به شهرداری تحویل دهد.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به صدور رأی نهایی پروژه قطار شهری اهواز، شرکت کیسون باید نسبت به تخلیه کارگاه‌ها اقدام کند و آن را به شهرداری تحویل دهد، برای ادامه پروژه مذاکرات با قرارگاه خاتم در حال انجام است و توافق‌نامه اجرایی شدن آن به‌زودی نهایی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نهایی شدن قرارداد به‌زودی متن قرارداد به تهران ارسال خواهد شد و با توجه پیش‌بینی‌هایی که انجام شده است طی یک تا دو ماه آینده قرارداد به صورت رسمی منعقد و پروژه مجدد فعال می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که انجام شده است، برای فاز اول و دوم از خط یک پروژه قطار شهری اهواز نیازمند هشت هزار میلیارد تومان هستیم که بخشی از آن توسط دولت از طریق اوراق مشارکت به میزان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین و بخش دیگر توسط شهرداری از طریق تسهیلات، بارگذاری و سرمایه‌گذاری روی ایستگاه‌ها تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر دولت به صورت سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق را به شهرداری اهواز اختصاص دهد، طی دو سال آینده می‌توانیم به نتیجه‌ای مطلوب در حوزه قطار شهری اهواز برسیم و فاز یک و دو از خط یک به طول ۱۱.۵ کیلومتر از فرودگاه تا دانشگاه چمران را به بهره‌برداری برسانیم.

محمودی اضافه کرد: در حال حاضر یک تونل از فرودگاه تا پارک حجاب تکمیل شده و تونل دیگر نیز تا نزدیکی رودخانه رسیده است، علاوه بر آن بخش‌های از مسیر فاز یک و دوم خط یک مترو ریل‌گذاری شده است و با توجه به پیگیری‌های انجام شده، امیدواری‌های خوبی برای فعالیت پروژه قطار شهری اهواز وجود دارد.

کد خبر 698286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    یک مشت وعده توخالی زمانی هم که توشهرداری بود هیچ کاری نکرد ۱۷ سال کاری نکردید از این به بعد هم کاری نمیکنن الکی هم هزینه نکنن
  • عباس IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    شهرهای دیگر مثل مشهد وشیراز وتبریز وحتی تهران با اهواز شروع کردن ولی آنها چندین خط فعال شدند وما هنوز یک هزارم خط هم نداریم
  • سید یعقوب IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    ای کاش استاندارجدید.خیلی زودتر به اهواز میومد.خدا حفظشون.امید دارم.خوزستان را آباد می‌کنه.