ظرفیت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری در میدان مرکزی میوه‌ اصفهان/ بهره‌برداری از کوثر ۱۱ تا ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از بهره‌برداری بازار جدید کوثر ۲ در سپاهان‌شهر تا پایان پاییز امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تور بازدید اصحاب خبر و رسانه از پروژه‌های عمرانی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و بازار بزرگ گل و گیاه ارغوان امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه با حضور مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری و رئیس اداره ارتباطات و حوزه برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر، برگزار شد.

در این بازدید، ابتدا از پروژه بازار روز کوثر شماره ۱۱ به وسعت ۱۶۵۰ مترمربع در خیابان امام خمینی (ره) در نزدیکی پارک قلمستان و کوثر شماره دو در منطقه پنج اصفهان بازدید شد.‌

بازار کوثر شماره ۲ در سپاهان‌شهر پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

امیرحسین ماه آورپور، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در حاشیه بازدید از این پروژه‌ها اظهار کرد: بازار کوثر شماره ۱۱ پیش از این فعالیت داشته است، اما به دلیل ناایمن‌بودن سازه، تخریب و دوباره تصمیم به ساخت آن گرفته شد.

وی افزود: بازارهای کوثر با هدف تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها راه‌اندازی شد که این اهداف تاکنون تأمین شده‌اند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: این بازارها در مواقع بروز بحران‌ها نیز نقش پدافندی دارند و تاکنون توانسته‌اند در تنظیم بازار هنگام بروز بحران مؤثر عمل کنند.

وی ادامه داد: بازار کوثر ۱۱ واقع در منطقه ۲ در فضایی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع با حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است و تا بهار ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

ماه‌آورپور در خصوص زمین بازار روز کوثر شماره دو در محدوده منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: اصل زمین این پروژه ۲۲۰۰ متر مربع است و ۲۷۰۰ متر مربع نیز برای پارکینگ آن با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تملک شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: زیربنای این پروژه ۳۶۵۰ متر مربع شامل عرضه مواد غذایی و غرفه‌های گوشت، مرغ و ماهی، ساختمان اداری و انبار است و تا پایان پاییز امسال به پایان خواهد رسید.

وی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه بازار ماهی و خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان نیز با اشاره به اینکه شهر اصفهان از نظر داشتن حمل‌ونقل جاده‌ای و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه اقتصادی برای حرکت به سمت باراندازهای مقصد دارای ظرفیت‌های خوبی است، گفت: در بارانداز مقصد بازتوزیع انجام می‌شود.

ماه‌آورپور افزود: در این بازار بار از حوزه خلیج فارس یعنی به میزان ۶۰ تا ۸۰ تن ماهی به صورت درهم در یخچال وارد، جداسازی و دوباره به کل کشور صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: غرفه‌هایی که در حال حاضر در اختیار غرفه‌های ماهی قرار دارد، غرفه‌های سابق میوه بوده است، از این‌رو با توجه به استانداردهای موجود تصمیم به احداث بازار در این خصوص گرفته شد.

وی ادامه داد: بازار ماهی در طرح جدید شامل ۱۵ غرفه و قسمت‌های ورودی و خروج بار است.

میدان مرکزی میوه اصفهان سردخانه ندارد / ‏‬سرمایه‌گذار ورود کند

ماه‌آورپور با بیان اینکه طبقه نخست این مجموعه دارای خوابگاه و سرویس بهداشتی و حمام برای رانندگان حمل بار در نظر گرفته شده است، گفت: در این بازار، همچنین بازارهای روز کوثر مأموران بهداشت مستقر خواهند بود و تمام بار بررسی و پس از تایی مأموران بهداشت صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از شهرهای صادر کننده تخم مرغ است، ادامه داد: میدان میوه با ۱۹۶ هکتار وسعت از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه برای ورود سرمایه‌گذاران در صنایع جنبی است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: میدان مرکزی میوه اصفهان سردخانه ندارد، بنابراین زمینه خوبی است تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این مورد ورود کند.

وی با اشاره به احداث چندین سوله در این بخش، همچنین بسته‌بندی و سورت میوه افزود: اگر سرمایه‌گذار مستعدی برای این منظور ورود پیدا کند، اصفهان در این عرصه نیز می‌تواند پیش قدم باشد و تحول خوبی در حوزه میوه نیز اتفاق خواهد افتاد.

ماه‌آورپور ادامه داد: عرصه این پروژه ۸۵۰۰ مترمربع با زیربنای ۵۲۰۰ مترمربع است که طبقه همکف شامل سالن سورتینگ و بسته‌بندی و عرضه ماهی‌ها و هزینه پیش‌بینی شده برای آن حدود ۵۰ میلیارد تومان است و امیدواریم بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شرایط ویژه برای واگذاری غرفه‌های بازار خشکبار اصفهان

وی با اشاره به پروژه بازار خشکبار در میدان میوه و تره بار اصفهان گفت: این بازار شامل ۱۱۱ سوله و غرفه است که تعداد ۴۵ غرفه احداث، ۳۶ غرفه در حال احداث و ۳۰ غرفه دیگر در فاز بعد احداث خواهد شد؛ سرقفلی این غرفه‌ها به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی در ۲۴ قسط به فروش می‌رسد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: این مجموعه نیز دارای قسمت‌های جداگانه ورود و خروج حمل بار است و معابر در نظر گرفته شده برای این پروژه، استاندارد است.

وی با اشاره به ساماندهی خیابان‌های ولی‌عصر (عج)، صارمیه و مسجد سید که بنکداران این صنف در آن فعال هستند، گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های ما به دلیل ورود خودروهای سنگین حمل بار در این خیابان‌ها در معرض آسیب‌دیدگی است، از این‌رو لازم است اتحادیه این صنف برای انتقال این مهم ورود کند و در صورتی که این انتقال انجام شود، اتفاق‌های خوبی در این زمینه خواهد افتاد.

ماه‌آورپور ادامه داد: فضای سبز این میدان حدود ۷۰ هکتار و از ویژگی‌های برتر این پروژه بی نیاز بودن میدان به حضور نگهبان است و تمام اقدامات برای انتقال انجام شده است.

ساخت بازار بزرگ پرندگان زینتی در ۷ طبقه

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در بازدید از پروژه بازار بزرگ گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: عرصه کل این پروژه حدود ۱۲ هکتار شامل بازار گل‌های سرشاخه و وسایل کشاورزی است که مردادماه ۱۴۰۰ افتتاح شد، اما قابل بهره‌برداری نبود.

وی افزود: معابر محله طبیعت در بازار گل و گیاه ارغوان آسفالت و آماده بهره‌برداری شده است و احداث فضای سبز آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

ماه آور پور با اشاره به سازه هفت طبقه در این بازار گفت: این سازه مربوط به بازار بزرگ پرندگان زینتی شامل غرفه‌های فروش، قرنطینه و اتاق دامپزشک می‌شود و طراحی آن به شکل برج کبوتر است.

وی با اشاره به احداث سازه کروی شکل به قطر ۹۰ متر در این بازار افزود: داخل این سازه دارای باغ و باغچه برای عرضه انواع گل‌ها ازجمله گل‌های آپارتمانی است.

ماه‌آورپور تصریح کرد: در فاز دوم این سازه کروی شکل در قسمت بالای آن احداث رستوران در نظر گرفته شده که البته بسیار زمان بر است. وی با اشاره به محوطه گلشن در این مجموعه که فضایی برای استراحت است، گفت: این پروژه صرفاً اقتصادی نیست و این فضاها به منظور گردشگری، استراحت و تفریح خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ایجاد فرصت برای مشاغل خانگی در این مجموعه اضافه کرد: تعریف مشاغل خانگی توسط قانون‌گذار بدین صورت است که تولید در خانه انجام و برای عرضه آن محصول، یک روز در یک محل خاص در نظر گرفته می‌شود، از این‌رو برای مشاغل خانگی در این مجموعه نیز مکانی در نظر گرفته شده است و غرفه‌های فعال مشاغل خانگی در بازار گل و گیاه همدانیان به این محل انتقال داده خواهد شد.

اصفهان قطب تولید در حوزه پرندگان و ماهیان زینتی است

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: این مشاغل خانگی به‌صورت رستوران یا همان ون‌کافه‌ها و فروش گل پیش‌بینی همچنین طراحی پارک آموزشی با موضوع کودک و نوجوان در این مجموعه با عنوان محله فردا انجام شده است.

وی با بیان اینکه احداث مجموعه مشاغل خانگی تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: فاز نخست این طرح، ۱۲ هکتار و فاز دوم مربوط به بخش پسماند است، اما فاز بندی داخل مجموعه نیز شامل احداث سوله‌ها، فاز دوم محوطه سازی که انجام شده و به مراحل انتهایی رسیده است؛ فاز سوم شامل احداث مجموعه گل و گیاه آپارتمانی و پرندگان زینتی و فاز آخر مربوط به ماهیان زینتی است.

ماه آورپور ادامه داد: به دلیل وجود محدودیت‌هایی در بحث خرید کالاهای مربوط به مجموعه ماهیان زینتی هنوز در این حوزه ورود نکرده‌ایم و منتظر ورود سرمایه‌گذار در این بخش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان قطب تولید در حوزه پرندگان و ماهیان زینتی است، گفت: این کلان‌شهر در تولید ماهی آکواریوم دارای رتبه نخست است.

کد خبر 698274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.