تشریح آخرین جزئیات پرونده قتل مهرجویی و همسرش از زبان دادستان البرز

رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در دیدار با دادستان کل کشور اقدامات انجام شده در دستگیری متهمان پرونده قتل مهرجویی و همسرش را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، حسین فاضلی‌هریکندی صبح امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه _ در دیدار با دادستان کل کشور به تشریح آخرین وضعیت پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر مرحومه‌اش پرداخت.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام موحدی، دادستان کشور از زحمات همه کسانی که در شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده خدمت و تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: لازم است از شما و همکاران قضائی در استان و شهرستان که با مدیریت صحیح، حضور به موقع در صحنه، شناخت جوانب حادثه و صدور دستورات قضائی مناسب موجبات شناسایی و دستگیری متهمان پرونده را فراهم کردید قدردانی می‌کنم.

قدردانی از عوامل شناسایی و دستگیری متهمان پرونده قتل مرحوم مهرجویی

وی ادامه داد: با دستورات به موقع و مدیریت خوب دادگستری استان و تلاش شبانه‌روزی همکاران پزشکی قانونی و اقدامات فنی و تخصصی خوب همکاران فراجا، متهمان در یک مدت کوتاه شناسایی و در چنگال عدالت قرار گرفتند، جا دارد از همه همکاران دادگستری و پزشکی قانونی و نیروی انتظامی قدردانی داشته باشم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده از جوانب مختلف حائز اهمیت است و رئیس قوه قضائیه در این باره دستورات ویژه‌ای صادر کرده است، ادامه داد: در این راستا بنده نیز به صورت جدی با مسئولان قضائی استان در تماس بوده‌ام که زحمات نتیجه داد و متهمان دستگیر شدند.

وی یکی از آثار خوب شناسایی متهمان در فاصله کوتاه پس از وقوع جنایت را تأمین امنیت روانی جامعه دانست و تاکید کرد: پرونده‌های این چنینی که برای اذهان مردم حساسیت خاص خود را دارد، اگر با سرعت و دقت مناسب رسیدگی شود احساس امنیت را به شهروندان و جامعه تزریق می‌کند.

تشریح جدیدترین جزئیات پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسرش

در ادامه حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز به تشریح اقدامات انجام شده در دستگیری متهمان پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر مرحومه‌اش پرداخت و گفت: بلافاصله پس از اطلاع از حادثه موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارگروه ویژه پیگیری پرونده با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان با عضویت فرمانده فراجا و رئیس پلیس آگاهی استان البرز، دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز، رئیس دادگستری، دادستان فردیس و بازپرس ویژه پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: در همان ابتدا تمام سناریوها و احتمالات در نظر گرفته شد و پس از بررسی و تحقیقات و شناسایی مظنونان احتمالی، تعداد ۲۰ نفر بازداشت شدند و تحقیقات فشرده از آن‌ها در راستای رسیدن به سرنخ‌های بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: با روش‌های تخصصی و فعالیت شبانه‌روزی به سرنخ‌های خوبی دست پیدا کردیم و مشخص شد که سه نفر از متهمان اصلی پرونده در بین دستگیرشدگان اولیه هستند؛ بنابراین تمرکز روی آن‌ها قرار گرفت و پس از ساعت‌ها بازجویی و تحقیق و استناد به ادله‌های موجود، متهمان به حضور فرد چهارم در پرونده اقرار کردند مشخص شد، شب حادثه چهار نفر در محل جنایت حضور داشتند، پس از صدور دستور قضائی نفر چهارم نیز بازداشت شد و تحقیقات در این مرحله به سرانجام رسید.

وی به تشریح نحوه وقوع قتل و انگیزه آن‌ها توسط متهمان پرداخت و تاکید کرد: متهمان از قبل با متوفیان آشنایی داشتند، متهم اصلی در برهه‌ای از زمان نیز باغبان ویلای مرحوم مهرجویی بوده است و به دلیل مسائل مالی و ادعای داشتن طلب ۳۰ میلیونی از مرحوم کینه گرفت و با قصد و هدف انتقام، دست به این جنایت زده است.

فاضلی‌هریکندی اضافه کرد: متهمان به دلیل اینکه ویلا دارای حصارهای بلند نبوده است، به راحتی وارد حیاط می‌شوند و پی می‌برند در ورودی ساختمان باز است؛ بنابراین بدون دردسر وارد منزل می‌شوند و جنایت را انجام می‌دهند.

وی افزود: بر اساس اقاریر به دست آمده، مرحوم مهرجویی در زمان ورود متهمان به منزل در حال تماشای تلویزیون بوده و مرحومه محمدی‌فر نیز در همانجا حضور داشته است که با حمله به سمت مرحوم مهرجویی در ابتدا ضرباتی را با چوب به سر متوفی وارد می‌کند و سپس با ضربات چاقو به ناحیه گردن او را به قتل رساندند.

رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: مرحومه محمدی‌فر نیز پس از ورود افراد به منزل به سمت اتاق خود فرار می‌کند، اما متهمان با تعقیب وی و درگیری با او نهایتاً با ضربات چاقو او را نیز به قتل رساندند و پس از سرقت دو دستگاه گوشی تلفن همراه و مقادیری طلا از محل جنایت متواری شدند.

وی گفت: شناسایی و دستگیری متهم چهارم در بررسی و کشف ابعاد مختلف پرونده نقش مهمی داشت، اظهار کرد: چاقو و گوشی‌های تلفن همراه سرقتی در اختیار نفر چهارم بود که پس از دستگیری این فرد، سرنخ‌های موجود کامل و ابعاد تحقیقات کامل‌تر شد.

فاضلی‌هریکندی درباره انگیزه قتل توسط متهمان، تاکید کرد: سه متهم اول با هدف انتقام و قتل به محل حادثه رفتند و مرتکب جنایت شدند و متهم چهارم که با تحریک سه نفر اول مرتکب جرم شد با هدف و انگیزه سرقت وارد این پرونده شده است.

وی با اشاره به ابعاد دیگر این جنایت، گفت: در این پرونده ما به تحقیقات و اطلاعات به دست آمده اکتفا نکردیم و هرگونه احتمالی را در دستور کار قرار می‌دهیم، چراکه معتقد هستیم در کنار سرعت باید دقت و ظرافت نیز به کار برده شود و نباید از هیچ احتمالی به سادگی عبور کرد.

فاضلی‌هریکندی با اشاره به زمان رسیدگی به پرونده و صدور رأی، اضافه کرد: در حال حاضر پرونده در دادسرا در حال انجام فرآیند خود است و پس از صدور کیفرخواست در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت و قطعاً در این باره اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 698250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.