آزادی بیش از ۲ هزار زندانی جرایم غیرعمد در یزد

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد گفت: از بدو تاسیس ستاد مردمی دیه استان یزد تاکنون، تعداد دو هزار و ۴۵۳ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد، سیدمسعود عظیمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۳ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

وی با تاکید بر این موضوع که ستاد دیه تنها متولی رسمی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور است، افزود: این ستاد مردمی از سال ۱۳۶۹ به همت شهید والامقام سیداسدالله لاجوردی تأسیس شد و نمایندگی آن نیز از سال ۱۳۸۳ به صورت رسمی در استان یزد آغاز به کار کرده است. تاکنون تعداد دو هزار و ۴۵۳ زندانی جرایم غیرعمد به همت این ستاد مردمی و کمک‌های خرد و کلان مردم دارالعباده از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مدیر ستاد دیه استان یزد خاطرنشان کرد: سال جاری با برگزاری پویش‌های متعدد و کمک‌های نیکوکاران یزدی تعداد ۹۳ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند که رقم بدهی این زندانیان ۱۹۱ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و آورده محکومان مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان از این مبلغ تأمین شد و مسایر این مبالغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹۳ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان اضافه کرد: از این تعداد آزاد شده، ۵۹ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۲۹ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، چهار محکوم مربوط به پرداخت نفقه و یک محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

وی با تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۰ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۷۳ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۱ مددجو زن و ۸۲ مددجو مرد بودند.

کد خبر 698244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.