لزوم توجه به اصول معماری اسلامی ایرانی در ساخت صحن شرقی

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: با توجه به ماندگاری ساخت‌وسازهای صحن شرقی تا سالیان طولانی و حضور زائران، باید نسبت به رعایت الزامات معماری اسلامی ایرانی در این محدوده توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی محمودنژاد امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه_ در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات آستان مقدس کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های شهرداری قم در انجام پروژه‌های پیرامونی حرم مطهر اظهار کرد: برخی از پروژه‌ها به سرانجام رسیده و برخی در حال تعیین تکلیف یا اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه ضلع شرقی حرم مطهر در سال‌های گذشته وضعیت نامطلوبی داشته و مورد گلایه زائران بود، افزود: به همت شهرداری ساماندهی این بخش حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم شاهد فضایی بلافصل و قدسی در پیرامون حرم مطهر در ضلع شرقی باشیم.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر اهمیت توجه ویژه به این پروژه تصریح کرد: باید معماری اسلامی ایرانی با توجه به سال‌ها استفاده شهروندان و زائران مورد توجه باشد.

وی اهمیت توجه به کاربری‌ها در این پروژه را مورد توجه قرار داد و افزود: این کاربری‌ها باید در راستای خدمات زائر و فرهنگ زیارت باشد.

محمودنژاد با اشاره به حجم بالای تردد شهروندان و زائران از بسط شرقی حرم مطهر و بلوار پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد: با توجه به اجرای پروژه ملی صحن فاطمی، تداخل‌های این پروژه با پروژه بسط شرقی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 698242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.