تشکیل تیم نظارت بر اجرای تسهیلات مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، از تشکیل تیم نظارت بر اجرای تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: هدف از پرداخت این تسهیلات اجرای تعهدات اشتغال است و انحراف در آن پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان عسکری امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه _ در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد، با تاکید بر نظارت دقیق بر روند پرداخت تسهیلات و صرف آن در مسیر اشتغال‌زایی اظهار کرد: انحراف در تسهیلات برای ما قابل قبول نیست و هدف از پرداخت تسهیلات، اجرای تعهدات اشتغال است.

وی خواستار تشکیل تیم نظارتی برای جلوگیری از انحراف در تسهیلات شد و افزود: تیم نظارت بر اجرای تسهیلات مشاغل خانگی با حضور نماینده حوزه اقتصادی استانداری، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و بانک‌ها تشکیل و بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات نظارت کنند.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متقاضیانی که دو ماه از ارجاع پرونده آن‌ها به بانک گذشته است، اما تاکنون مراجعه نکرده‌اند شناسایی و افراد دیگری جایگزین آن‌ها به بانک معرفی شوند.

وی اضافه کرد: بانک‌های استان تا پایان آبان‌ماه نسبت به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کنند و نیمه آذرماه تمام پرونده‌ها مشاغل خانگی باید تسهیلات خود را دریافت کرده باشند.

عسکری بر ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد تأکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌ها میزان اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کنند.

محسن ضامن‌فر، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: سال گذشته در زمینه جذب اعتبارات تبصره ۱۶، اقدامات خوبی در استان انجام شد، اما به دلیل اینکه اعتبارات مشاغل خانگی به‌خوبی جذب نشد، متهم شدیم که منابع برگشت خورد، در حالی که اینگونه نبود.

وی افزود: تعداد مشاغل خانگی بالا نیست؛ بنابراین بانک‌ها باید نسبت به جذب آن اقدام کنند تا شاهد حواشی که رسانه‌ها سال گذشته ایجاد کردند، نباشیم.

کد خبر 698227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.