طرح‌ مسجد محوری‌ تعاملات‌ اجتماعی‌ را افزایش می‌دهد

رئیس‌ کمیسیون‌ فرهنگی، اجتماعی‌و ورزشی‌ شورای‌اسلامی شهر اراک بابیان اینکه اجرای‌طرح مسجدمحوری محله‌ها در دستورکار قراردارد گفت: طرح مسجدمحوری موجب‌ افزایش‌ تعاملات‌ اجتماعی می‌شود.

پیمان عین القضاتی امروز -یکشنبه سی ام مهرماه- در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: براساس این طرح اراک به ۵۵ محله تقسیم می‌شود و هر محله بین هشت هزار تا ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که ما با جدیت پیگیر آن هستیم، مسجد محور کردن محله است افزود: مسجد محور شدن محله بسیاری از هزینه‌های جامعه را کم می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک گفت: می‌توان از ظرفیت مساجد به عنوان محوری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اگر موضوع مساجد محور شدن محله‌ها عملیاتی شود و این موضوعات توسط مردم صورت گیرد، موجب حفظ محوریت مسجد در محله می‌شود و با این کار مردم احساس می‌کنند که می‌توانند در محلات گره‌گشا باشند.

عین القضاتی ادامه داد: با تحقق این مهم و در کنار آن ارتباط با سایر مساجد در محله‌ها برقرار می‌شود و نیازمندی‌های مردم مطابق با واقعیت‌های موجود احصا و از طریق کارگروهی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت‌های مردمی و بالابردن سطح تعاملات اجتماعی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است گفت: در این طرح براساس قوانین و مقررات نیازهای احصا شده ی شهروندان تطبیق داده می‌شود و در صورت نبود اختلاف از نظر مقررات با عنوان برنامه محله در برنامه و بودجه قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه در آغاز اجرای این طرح در منطقه سه، ۱۷ مسجد سازماندهی کردیم اما به دلیل عدم اعتقاد شهرداری به اجرای این موضوع متأسفانه این کار به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه امسال این موضوع احیا شده و شهرداری مصمم است که این موضوع را دنبال کند اظهارکرد: امید می‌رود در سال آینده این طرح اجرا شود.

عین القضاتی، شناسایی نیازها براساس واقعیت را از مزایای این طرح برشمرد وافزود: با اجرای این طرح نیازها برآورد مالی خواهد شد و ما بر اساس آن به شهروندان اعلام خواهیم کرد، که سرانه توسعه محله آنها به چه میزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این اقدام سبب شکل‌گیری عدالت اجتماعی و توسعه متوازن شهری خواهد شد گفت: ما منتظر هستیم که آخرین بررسی‌های معاونت برنامه‌ریزی را اخذ کنیم و بیشترین نگاهی که داریم این است که با دو رویکرد تقویت مباحث کالبدی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هنری ورزشی درمحله‌ها بتوانیم به شهروندان خدمت کنیم.

کد خبر 698175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.