فرصت آشنایی ۵۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی با دستاوردهای ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آغاز اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزان اصفهانی از ۱۰ مهرماه امسال، گفت: چشم‌انداز ما این است که امسال ۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان با دستاوردهای مختلف ایران اسلامی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی شامگاه یکشنبه_ سی‌ام مهرماه_ در یکصدوهفتادودومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، با بیان اینکه طی سال گذشته بستر بازدید ۳۶ هزار دانش‌آموز از پیشرفت‌های مختلف کشور در زمینه‌های نظامی و صنعتی فراهم شد، اظهار کرد: با همت همکاران فرهنگی در سراسر استان، در سال گذشته از این هدف فراتر رفتیم و بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز در این اردوها شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزان استان اصفهان در سال تحصیلی جدید با بازدید دانش‌آموزان دبیرستان‌های دولتی از ۱۰ مهر آغاز شد، افزود: در سال تحصیلی جاری، اجرای این طرح را از نخستین روزها شروع کردیم که در همین راستا قبل از شروع مهرماه، مدارس غیردولتی و استعدادهای درخشان از مراکز دفاعی و هسته‌ای مستقر در شهرستان کاشان بازدید داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان پیرامون اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که در سال تحصیلی جاری، در مقایسه با سال گذشته، تعداد بیشتری از دانش‌آموزان بتوانند در این اردوها حضور یابند و با دستاوردهای مختلف ایران اسلامی آشنا شوند، تصریح کرد: چشم‌انداز ما این است که امسال ۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان با دستاوردهای مختلف ایران اسلامی آشنا شوند و می‌طلبد که تمام ارکان، نهادهای مرتبط کمک‌ها و حمایت‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم دانش‌آموزان را در این مسیر قرار دهیم.

وی گفت: مراکز مختلف صنعتی، دفاعی و هسته‌ای استان از جمله مراکزی است که در این اردوها مورد بازدید دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت تا ضمن آشناسازی آینده‌سازان با پیشرفت‌های مختلف کشور، زمینه را برای تقویت روحیه خودباوری و هویت ملی آنها فراهم کند.

ابراهیمی با اشاره به رشد و پیشرفت دانش‌آموزان استان در المپیادها از رتبه ۳۱ به جایگاه ۳۹ کشوری، اظهار کرد: موفق شدیم در نهایت با رشد ۲۰ درصدی کسب مدال‌های المپیادی مواجه شویم و در مقایسه با سال گذشته و کسب رتبه سوم کشور، رشد قابل‌توجهی را در حوزه آموزشی داشته باشم.

وی ادامه داد: در همین راستا توجه به نخبگان را هم به‌عنوان یکی از رویکردهای آموزش و پرورش در نظر گرفتیم که موجب شد ۳۹ مدال رنگارنگ توسط دانش‌آموزان اصفهانی در المپیادهای نوبت تابستان کسب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: پس از دوران تعطیلی مدارس در زمان کرونا و با توجه به آسیب‌هایی که کودکان و نوجوانان در حوزه آموزش متحمل شدند برنامه‌ریزی‌هایی جهت جبران افت تحصیلی در استان اصفهان صورت پذیرفت تا در فرصت باقی‌مانده بتوان فرایند تعلیم و تربیت را به شکل مناسبی پیش ببریم.

وی ادامه داد: این موضوع به عنوان یک دغدغه‌های عمومی مطرح بود که فرایند آموزش دچار مشکل نشود، چرا که توجه زیادی به مسائل تربیتی، ورزشی، نشاط و شادابی مدارس، موجب غفلت از موضوع آموزش نشود.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد ملی دانش‌آموزی "هوش مصنوعی" همزمان با پنجمین دوره جایزه بین‌المللی "مصطفی" در اصفهان، گفت: هوش مصنوعی که اکنون به عنوان یکی از علوم قدرتمندی است و در آینده اهمیت آن بیشتر نیز خواهد شد، باید در این زمینه باید جزو ۱۰ کشور اول باشیم.

وی اظهار کرد: این موضوع تنها با نهادینه کردن هوش مصنوعی و توجه بنیادین و پایه‌ای به هوش مصنوعی محقق خواهد شد، لذا در مدرسه تابستانه به هوش مصنوعی به طور ویژه پرداخته شد، نیمی از دانش‌آموزان که در کلاس‌های تابستانه هوش مصنوعی حضور پیدا کردند، از مدارس عادی و نیمی دیگر از مدارس استعدادهای درخشان بودند و حضور دانش آموزان از مدارس عادی برای تحقق عدالت آموزشی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: هوش مصنوعی و صنعت، هوش مصنوعی و هوا و فضا، هوش مصنوعی و علوم پزشکی و هوش مصنوعی و شهر هوشمند چهار محوری بود که ذیل جایزه مصطفی با حضور دانش‌آموزان از سراسر استان به آن پرداخته شد.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که در قله علمی قرار گیرد، قدرتمند است و جامعه‌ای که از نظر علمی مرتبه پایینی داشته باشد قدرت ندارد، ایران اسلامی نقش مهمی در تمدن‌ها داشته است، اندیشمندان اسلامی در عرصه‌های مختلف یا ایرانی هستند یا اساتید آنها ایرانی بوده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به اعزام بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز از استان اصفهان در سال گذشته به اردوی راهیان نور، گفت: در سال جاری پیش‌بینی بر حضور نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی در مناطق عملیاتی جنوب کشور است و به دنبال اعزام حداقل ۲۴ هزار دانش‌آموز به تعداد شهدای استان اصفهان به تعداد مساوی از بین دختران و مساوی هستیم.

وی با بیان اینکه اردوهای مدارس، فرصتی برای قرار گرفتن دانش‌آموزان در موقعیت‌های جدید است، خاطر نشان کرد: اردو به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با حل چالش‌های جدید، مهارت‌های تازه‌ای کسب کنند و شناخت بهتری نسبت به خود و محیط پیرامون به دست آورند و از دیگر سو، روابط دوستانه خود را تقویت کرده و با قرارگیری در موقعیت‌های جمعی، کار گروهی و روابط اجتماعی را فرا بگیرند.

کد خبر 698164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.