به نیابت از هر شهید یک دانش‌آموز اصفهانی راهی جنوب می‌شود

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سال جاری از یکم آبان‌ماه آغاز می‌شود، گفت: امسال ۲۴ هزار دانش‌آموز اصفهانی به نیت تعداد شهدای استان اصفهان به مناطق عملیاتی جنوب کشور و استان خوزستان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا، امشب یکشنبه سی‌ام مهرماه در یکصدوهفتادودومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری اردوی راهیان نور بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی در سطح کشور است که با همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته استان اصفهان توانست با اعزام بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور، رتبه اول در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سال جاری از فردا، یکم آبان‌ماه و با ۱۰ دستگاه از مزار شهید محسن حججی شهرستان نجف‌آباد به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه امسال ۲۴ هزار دانش‌آموز به نیت تعداد شهدای استان اصفهان در سه مرحله اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند، گفت: در مرحله اول از یکم‌آبان‌ماه تا دهم آذرماه دانش‌آموزان دختر پایه دهم، در مرحله دوم از دوازدهم آذرماه تا بیست‌وپنجم آذرماه دانش‌آموزان پسر پایه دهم و در مرحله سوم از اول بهمن‌ماه پس از پایان امتحانات دانش‌آموزان تا پایان سال (شروع ماه مبارک رمضان) به مناطق عملیاتی کربلای چهار و پنج، شلمچه، خرمشهر و طلاییه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه، دی‌ماه به علت فصل امتحانات اردوی راهیان نور دانش‌آموزی نخواهیم داشت و در این ماه ظرفیت‌ها برای حضور گروه‌های مختلف در مناطق عملیاتی استفاده خواهد شد، اظهار کرد: اعزام دانش‌آموزان در ماه بهمن نیز ادامه پیدا می‌کند.

سردار فدا افزود: در نوروز سال آینده به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان اردوهای راهیان نور نخواهیم داشت و این اردوها بعد از پایان ماه مبارک آغاز می‌شود و اعزام به مناطق عملیاتی غرب کشور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه از آن جایی که استان اصفهان بیشترین شهید و جانباز را در مناطق عملیاتی کربلای چهار و پنج شلمچه و طلاییه تقدیم نظام اسلامی کرد، این مناطق برای حضور دانش‌آموزان انتخاب شدند، تصریح کرد: تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس، هدف اصلی اجرای اردوی راهیان نور است و دانش‌آموزان با عملکرد یگان‌های استان اصفهان در جنگ تحمیلی آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ظرفیت اعزام پسران به اردوهای راهیان نور امسال در استان دو برابر سال گذشته خواهد شد و در مجموع حدود ۲۴ هزار دانش‌آموز دختر و پسر اصفهانی امسال در اردوهای راهیان نور شرکت خواهند کرد.

سردار فدا درباره بهره‌مندی از راویان مخاطب شناس در اردوی راهیان نور، خاطرنشان کرد: محتواها و امکانات زیرساختی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان ارتقا یافته و سعی شده است فعالیت‌های فوق‌برنامه و ورزشی نیز در چارچوب این اردوها گنجانده شود، از این رو باید تمام اوقات فراغت دانش‌آموز در دوره اردوی راهیان نور تکمیل شود که مسابقات ادبی و شب‌شعر و انشانویسی نیز از جمله اقداماتی است که می‌تواند سبب ارتقای این اردوها شود.

کد خبر 698149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.