حضور ۳۹ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز بهزیستی استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی‌استان مرکزی گفت: هم اینک ۳۹ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبانه‌روزی و مراکز شبه‌خانواده تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان و ۱۲ کودک معلول و بیمار نیازمند پیگیری‌های خاص در مراکز نگهداری توانبخشی نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود حسین‌آبادی امروز _یکشنبه سی ام مهرماه _در گردهمایی خانواده‌های فرزندپذیر استان مرکزی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه، فرهنگ سازی و تبیین فرزندخواندگی است تا خانواده‌هایی که شرایط لازم برای فرزندخواندگی را دارند، بیشتر به این مهم تمایل پیدا کنند و کودکان دارای شرایط خاص در مراکز بهزیستی نمانند و در جمع گرم خانواده حضور پیدا کنند.

وی افزود: هم اینک ۳۹ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبانه‌روزی و مراکز شبه‌خانواده تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان و ۱۲ کودک معلول و بیمار نیازمند پیگیری‌های خاص در مراکز نگهداری توانبخشی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری ۱۱ واگذاری شامل سپردن ۹ کودک به فرزندخواندگی و دو نفر به امین موقت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پرسش‌های زیادی در مورد طولانی شدن پروسه‌های واگذاری این کودکان به خانواده‌ها و سخت‌گیری‌های سازمان بهزیستی در این زمینه مطرح می‌شود اما لازم است یادآور شوم این بچه‌ها به دست ما امانت هستند و باید به بهترین و مناسب‌ترین شکل ممکن واگذار شوند.

حسین آبادی اضافه کرد: معمولاً هنگام فرزندپذیری در مراکز بهزیستی، خانواده‌ها به دنبال کودکان زیر دو سال، سالم و دارای شرایط خاص از نظر ظاهری هستند اما امروز دنبال این هستیم تا فضاسازی ایجاد کنیم و نوع نگاه داوطلبان به پذیرش فرزند از مراکز بهزیستی را تغییر دهیم.

وی با تاکید بر تجربه کانون گرم خانواده برای کودکانی که شرایط خاص و ویژه دارند گفت: هر چقدر در این مراکز شرایط و امکانات برای کودکان و نوجوانان بدسرپست فراهم باشد اما جای کانون گرم خانواده را نمی‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: در طرح امین موقت، کودکان بدسرپرست، در فضای گرم خانواده قرار می‌گیرند و آن را تجربه می‌کنند اما باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی هم با اشاره به سی‌ام مهرماه روز فرزندخواندگی گفت: سازمان بهزیستی سالیانه برنامه‌ای را برای تجلیل از خانواده‌ها، دارد و این روز متناسب با تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان است و روز ملی فرزندخواندگی نامگذاری شده است.

محمد علی اله‌دادی با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی به موضوع تسریع و تسهیل شرایط واگذاری کودکان به خانواده‌های واجد شرایط اظهار کرد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد پرورش روحی، جسمی و روانی انسان، نقشی بی‌بدیل در پرورش کودکان دارد و به همه همکاران و مراکز تحت نظارت توصیه می‌شود در راستای رساندن فرزندان بهزیستی به آغوش خانواده‌ها تلاش کنند.

وی با اشاره به فرایند فرزندپذیری تصریح کرد: ثبت نام فرزندخواندگی بهزیستی، از طریق این سامانه پس از انجام مراحل مربوطه و تکمیل فرم‌های مربوطه مطابق روند نحوه تکمیل فرم مقرر در سایت، انجام گرفته و پیگیری این درخواست، نیز از طریق سامانه مزبور، بخش پیگیری پرونده، امکان‌پذیر است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: برای انجام کامل مصاحبه و پذیرش فرزندخواندگی، خانواده‌ها طی فرایندی توسط همکاران مشاور و متخصص ما، مورد مشاوره قرارمی گیرند و خدمات مشاوره بهزیستی، تا سال‌ها پس از فرزند پذیری به صورت مستمر به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی گفت: دادگستری هم علاوه بر همکاران ما همچون گذشته در کنار بهزیستی و خانواده‌ها، آماده کمک به حل مسائل قضائی و ساده سازی روند فرزندخواندگی است.

کد خبر 698129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.