آغاز عملیات اجرایی فاز نخست جاده اصلی شهرستان سمیرم به خسرو شیرین فارس

معاون ساخت و توسعه‌راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: عملیات احداث فاز نخست جاده اصلی شهر حنا، قدمگاه، زمان کهریز شهرستان سمیرم به خسروشیرین استان فارس به طول ۳۵ کیلومتر آغاز شد.

محمدرضا کدخدازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز اول جاده شهر حنا، قدمگاه شهرستان سمیرم به خسروشیرین استان فارس به طول مسیر ۳۵ کیلومتر است توسط پیمانکار آغاز شد.

وی ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار است که فاز اول آن به طول شش کیلومتر مسیر سخت و کوهستانی اجرا شده و با تخصیص اعتبار، فازهای بعدی این جاده اجرا می‌شود.

معاونت ساخت و توسعه‌راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: برون‌رفت شهرستان از بن‌بست اتصال شهرستان سمیرم به آزادراه اصفهان شیراز و ارتباط بین آزادراه از طریق شهرستان‌ها از اهداف اصلی اجرای این پروژه است.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات و خواسته‌های مردم شهرستان سمیرم، شروع به کار جاده سمیرم به یاسوج است که به زودی این جاده با تعویض پیمانکار و انتخاب پیمانکار جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

کدخدازاده با اشاره به اینکه سمیرم به‌عنوان شاهراه شرقی_غربی و شمالی_جنوبی در کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به مسیرهای آزادراه و بزرگراه‌ها در کشور، یکی از وظایف ما این است که این‌ها را به محورهای شرقی_غربی کوچک‌تر و به شهرستان‌ها وصل کنیم.

اجرای پروژه‌های راهسازی در اولویت شهرستان سمیرم است

اصغر سلیمی نیز در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: اجرای پروژه‌های راهسازی در شهرستان سمیرم جز اولویت‌های این شهرستان است تا بتوانیم سمیرم را به آزادراه شرق و غرب کشور متصل کنیم.

نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مطالعات جاده ونک به سولگان استان چهارمحال بختیاری و ونک به سمیرم جهت اتصال به آزادراه اصفهان به شیراز انجام می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم شاهد برون‌رفت سمیرم از بن بست و اتصال به جاده‌ها و آزادراه‌ها باشیم.

۱۶ پروژه راهداری در سمیرم در دست اقدام است

اصغر هدایت در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نزدیک به هزار کیلومتر راه دسترسی اصلی، فرعی و روستایی به شهرستان اضافه می‌شود که نقش به سزایی در استان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت، یکی از اولویت‌های ما حذف نقاط حادثه خیز شهرستان سمیرم بوده که در حال حاضر با حذف محورهای حادثه خیز و دسترسی ما بالغ بر ۱۶ پروژه راهداری در شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

فرماندار شهرستان سمیرم افزود: پروژه امروز، طول مسیر پادنا علیا به سمیرم را کوتاه می‌کند و بخش عمده‌ای از نقاط پرحادثه این مسیر را پشت سر می‌گذارد و در امنیت حمل و نقل و راهداری ما نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این محور علاوه بر اینکه دسترسی آسان بخش پادنا به سمیرم را رقم می‌زند، شهرستان سمیرم را به آزادراه اصفهان_فارس متصل می‌کند.

سمیرم به جاده ترانزیت تبدیل خواهد شد

محمدعلی صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرستان سمیرم راه‌های مواصلاتی مناسبی ندارد و در بن‌بست قرار داد که با اتفاقات امروز سمیرم از بن‌بست قدیمی خارج می‌شود.

وی ادامه داد: سمیرم به شاهراه و کریدورهای شمال و جنوب کشور وصل می‌شود و به جاده ترانزیت تبدیل خواهد شد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیرکل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان افزود: شهرستان سمیرم در کمتر از سه‌سال آینده با اتصال راه‌های مواصلاتی شاهد مشکلات کمتر دو سه دهه گذشته نخواهد بود و شاهد توسعه پیشرفت و اتفاقات مثبت و ایجاد ترافیک‌هایی از جنوب شرق و غرب کشور در شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 698117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.