بورس امروز ۳۰ مهر / رشد بازار به کمک فولاد و شپنا

بیشترین نماد تأثیر گذار امروز بر بازار هم فولاد مبارکه بود که روز گذشته شناسایی سود خوبی را در صورت‌های مالی خود داشت و گزارش خوبی را به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز روند بازار بهتر از روز گذشته بود و رشد هفت هزار و ۲۳۷ واحدی داشت، بیشترین نماد تأثیر گذار بر بازار هم فولاد مبارکه بود که روز گذشته شناسایی سود خوبی را در صورت‌های مالی خود داشت و گزارش خوبی را به ثبت رساند.

در بازار امروز فولاد مبارکه تأثیر سه هزار ۶۵۱ واحدی و پس از آن «شپنا» با تأثیر گذاری یک هزار ۲۳۰ واحدی قرار گرفت در گزارش پیش از بازار نیز به این موضوع اشاره شد که این دو نماد باید بیشترین تأثیر را بر روند بازار داشته باشند، اما احتمال دارد در بازار فردا این دو نماد متعادل‌تر معامله شوند، ارزش معاملات پنج هزار ۳۰۰ میلیارد تومانی بازار سرمایه نمی‌تواند تحرک زیادی در نمادهای بزرگ بازار ایجاد کند، حجم معاملات نیز برابر با هفت میلیارد ۷۲۴ میلیون برگه سهم بود، در بازار امروز تقاضای زیادی به سمت گروه ساختمانی‌ها شکل گرفت، در گروه ساختمانی نمادهای «ثامان»، «ثاخت»، «ثنوسا»، «وتوس»، «ثباغ»، «ثغرب»، «ثعمرا»، «ثتران» و «ثالوند» رشد خوبی را تجربه کردند، در گروه بانکی نیز نمادهای «سامان»، «دی»، «وتجارت» روند مثبتی را سپری کردند، گروه خودرویی نیز روند متعادل به سمت منفی داشتند، در گروه سیمانی نیز «سصفها» خوب خریدار داشت.

در بازار فرابورس شاهد افت ۶۰ واحدی شاخص فرابورس بودیم و ارزش معاملات این شرکت برابر با هفت هزار ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، حجم معاملات نیز برابر با چهار میلیارد برگه سهم بوده است، در بازار فرابورس نمادهای «مارون»، «شاوان»، «وهور» و «انتخاب» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «مادیرا»، «ثپردیس» و «دی» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

شرکت‌های سیمانی عرضه را افزایش دادند

برنامه عرضه امروز سیمان در بورس کالا؛ عرضه‌های سیمانی‌ها از امروز (یکشنبه ۳۰ مهر) آغاز و دوشنبه (اول آبان) ادامه می‌یابد. در عرضه‌های امروز، ۶۶ شرکت سیمانی یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۳۲ تن انواع سیمان را روی تابلو می‌برد که نسبت به عرضه هفته قبل افزایش ۹ هزار تنی داشت. شرکت‌های سیمانی از ابتدای سال تا هفته چهارم مهر، ۳۶.۵ میلیون تن سیمان به ارزش ۳۲.۶۸۸ همت در بازار فیزیکی و ۱۸۲ هزار تن انواع سیمان به ارزش ۱۸۲ میلیارد تومان در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالا فروختند.

کارشناسان صنعت نفت و پتروشیمی می‌گویند

۱۰ سال از نیمه نخست عمر چاه‌های گاز پارس جنوبی گذشته است. به عقیده این گروه، برای جلوگیری از افت تولید گاز از این میدان نیاز به نصب سکوهای ۲۰ هزار تنی (۱۰ برابر سکوهای فعلی) و کمپرسورهای عظیم وجود دارد که تکنولوژی ساخت آن در دست چند شرکت محدود غربی، از جمله شرکت توتال فرانسه است.

این در حالی است که توتال قرار بود برای فاز ۱۱ پارس جنوبی از این سکوها احداث کند، اما بعد از خروج آمریکا از برجام این شرکت نیز به همراه شریک چینی خود، سی‌ان‌پی‌سی، پروژه ۵ میلیارد دلاری فاز ۱۱ را رها کرد. احتمالاً کل فازهای پارس جنوبی نیاز به ۱۰ تا ۱۵ سکوی عظیم خواهد داشت که هزینه‌ای حدود ۲۵ میلیارد دلار و حدود ۵-۷ سال هم زمان نیاز دارد.

افزایش سرمایه

مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی «ومهان» از محل سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۴۳ درصدی «فمراد» از محل سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی «وبوعلی» از محل سود انباشته صادر شد.

مجوز افزایش سرمایه ۵۵ درصدی «اتکام» از محل سود انباشته، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سایر اندوخته‌ها صادر شد. مجوز افزایش سرمایه ۹۱۷۳۷ درصدی غناب از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

پیامک ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: «هرگونه فراخوان برای ثبت‌نام و یا واریز سود سهام عدالت در قالب پیامک و یا در شبکه‌های اجتماعی جعلی و غیرقانونی است.

اخیراً برخی اخبار نادرست برای مقاصد کلاهبرداری و اخاذی از مردم در شبکه‌های مجازی و یا پیامک تلفنی و ارسال لینک سایت‌های جعلی و منتسب به نام سازمان خصوصی‌سازی با سرشناسه‌های مختلف در خصوص موضوع سهام عدالت منتشر شده است».

تغییرات بازار

بورس امروز ۳۰ مهر / رشد بازار به کمک فولاد و شپنا

نقشه بازار

بورس امروز ۳۰ مهر / رشد بازار به کمک فولاد و شپنا

کد خبر 698091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.