اجرای ۲ پروژه در شیراز با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری

شهردار شیراز گفت: باغ پرندگان و سرزمین برفی این کلان‌شهر با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری احداث می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی امروز یکشنبه سی‌ام مهرماه_ در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه باغ پرندگان و سرزمین برفی در شهر شیراز که با حضور سرمایه‌گذارانی از کشور ترکیه و رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد با بیان اینکه این کلان‌شهر یکی از قطب‌های گردشگری ایران است، اظهار کرد: لازم است زیرساخت‌های گردشگری در سطح کلان تقویت شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در تقویت زیرساخت‌های گردشگری اقدامات موفقی داشته است، افزود: همایش‌های بین‌المللی توسعه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز به میزبانی شهرداری این کلان‌شهر منجر به عقد قراردادهای مختلف از جمله احداث آکواریوم در شهر شیراز شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه آکواریوم اوایل سال جاری آغاز شد و کار طبق برنامه زمان‌بندی به‌خوبی پیش می‌رود.

اسدی ادامه داد: با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز، مذاکراتی با سرمایه‌گذاران در داخل و خارج از کشور انجام شد و پس از بررسی ابعاد مختلف بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاران، موفق به عقد تفاهم‌نامه احداث باغ پرندگان و سرزمین برفی در شیراز با یک گروه سرمایه‌گذار از کشور ترکیه شدیم.

وی تاکید کرد: باغ پرندگان و سرزمین برفی، دو پروژه بسیار جذاب است که شهر جنت‌طراز شیراز، به عنوان یک قطب گردشگری به آن نیاز دارد و می‌تواند پاسخگوی آن باشد.

شهردار شیراز با اشاره به تفاهم‌نامه احداث باغ پرندگان و سرزمین برفی به عنوان یک کار مشارکتی گفت: پروانه و احداث بخشی از ساختمان بر عهده شهرداری شیراز و تأسیسات مربوطه، بخش دیگر ساختمان و بهره‌برداری بر عهده طرف مقابل است.

اسدی ابراز امیدواری کرد: تلاش می‌کنیم بنا بر تفاهم ایجاد شده بتوانیم با سرعت کار را پیش ببریم تا طی دو سال آینده شاهد اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در شهر شیراز باشیم.

وی با بیان اینکه تله‌کابین و شهربازی دو زیرساخت بزرگ گردشگری این کلان‌شهر است، اضافه کرد: امید است بتوانیم به سرعت این طرح را به پیش ببریم و به نتایج مطلوبی برسیم.

کد خبر 698081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.