کاهش ۰.۵ درصدی بیکاری بانوان / اختصاص ۴ همت تسهیلات به مشاغل خانگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای توسعه مشاغل خانگی در سال‌جاری، چهار هزار میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا، سیدصولت مرتضوی در چهل‌وهشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اظهار کرد: در حمله به بیمارستان و کشتار زنان و کودکان اوج نیت پلید صهیونیسم مشاهده شد.

وی در ادامه، توسعه مشاغل خانگی را از مهم‌ترین بسترهای شکوفایی اقتصادی خانوارها دانست و افزود: مشاغل خانگی می‌تواند با استفاده از ویژگی‌های خود یکی از ظرفیت‌های رشد تولید در نظام اسلامی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونق هنرآموزی در خانواده را از ارزش‌های توسعه مشاغل خانگی مطرح کرد و افزود: افزایش تولید ناخالص داخلی در برخی کشورها به دلیل رشد کارگاه‌های کوچک خانگی بوده است.

مرتضوی از صنایع دستی، فرش‌بافی و سنگ‌های قیمتی به عنوان نمونه پتانسیل‌های رشد این حوزه نام برد و گفت: مشاغل خانگی مصرف انرژی و هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهند و تسهیل ورود این قشر به بازار کار که از سیاست‌های مهم دولت است را فراهم می‌کنند.

وی از اثرات مهم توجه به مشاغل خانگی را کاهش ۰.۵ درصدی بیکاری بانوان دانست و افزود: سهم مشاغل خانگی از کل اشتغال تعهد شده دولت ۱۵۰ هزار فرصت شغلی است، در بازه زمانی شروع به کار دولت مردمی سیزدهم بالغ بر ۲۵۰ هزار فرصت شغلی خانگی ایجاد شده است. با همراهی و مساعدت بانک‌های عامل در سال جاری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان به حوزه مشاغل خانگی تخصیص یافته است.

منبع: تسنیم

کد خبر 698067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.