آغاز عملیات «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی» در اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از آغاز عملیات فرهنگی «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی» از اوایل آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی فوقی در جلسه شورای فرهنگیِ ایثار و شهادت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ضمن اشاره به اهمیت نهادینه شدن روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی در جامعه اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در میان عموم جامعه و گذشتن از حقوق فردی برای فداکاری و رسیدن به آرمان‌های والاتر، از یک طرف یکپارچگی و انسجام ملی را تقویت می‌کند و از سوی دیگر قدرت بازدارندگی در برابر متجاوزان به میهن و ارزش‌های الهی و انسانی را افزون می‌کند.

وی افزود: پاسداشت و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به‌عنوان صحنه‌سازان ایثار و مقاومت، باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و مجموعه‌های فرهنگی، هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی و مساجد آن را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: این اداره کل به‌عنوان مسئول کارگروه اقشار و تشکل‌های مردمیِ شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، طرح عملیاتی «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی» را در استان اجرا خواهد کرد.

وی گفت: بر اساس این طرح، رزمایشی مشترک به مدت یک سال با همکاری تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه‌های محوری تعیین شده، اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام فوقی اظهار کرد: در همین راستا، آئین افتتاحیه این طرح همراه با تجلیل از مقام شامخ مداحان و پیرغلامان شاهد و ایثارگر استان، روز پنجشنبه، چهارم آبان‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد. بنیاد شهید و امور ایثارگران، صداوسیما، شهرداری، اتاق‌های اصناف و بازرگانی، بسیج مداحان، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و سایر دستگاه‌های عضو کارگروه اقشار و تشکل‌های مردمی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در برگزاری این آئین با اداره کل تبلیغات اسلامی همکاری دارند.

آغاز عملیات «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی» در اصفهان

کد خبر 698056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.