جزئیات حکم نهایی الهه محمدی و نیلوفر حامدی + اقدامات مجرمانه
الهه محمدی و نیلوفر حامدی

حکم دادگاه برای نیلوفر حامدی خبرنگار روزنامه شرق و الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن، پس از برگزاری جلسات متعدد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران صادر شد. ۶ سال حبس برای الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی، حکم نهایی این دو متهم است.

دانلود صوت علی اکبر غلامی؛ کارشناس رسانه از حکم نهایی الهه محمدی و نیلوفر حامدی

منبع خبر: مشرق

علی اکبر غلامی، کارشناس رسانه طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفت: طبق اسنادی که به دست ما رسیده، این افراد با پوشش خبرنگاری در دوره‌هایی که توسط نهادهای حاکمیتی و امنیتی سرویس‌های بیگانه در کشور بیگانه اجرا و طراحی شده بود شرکت کرده بودند؛ دوره‌های سه‌گانه ای که در ترکیه، چک و آفریقای جنوبی برگزار شده بود.

وظیفه‌ی این دو خبرنگار و پروژه‌ای که مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، تمرکز بر حوزه زنان با هدف سیاه نمایی بوده است که در این پروژه الهه محمدی و نیلوفر حامدی با خانم غنچه قوامی از جاسوس‌های سرویس MI6 انگلیس همکاری می‌کردند.

این افراد در حوزه زنان و بحث سیاه نمایی منتظر نقطه جوشی بودند که فوت مهسا امینی فرصت خوبی برای آنها شد تا به واسطه نقشی که داشتند، بحث القای فریب و دروغ و اخبار نادرست به خانواده مهسا و افکار عمومی را پیگیری کنند. الهه محمدی و نیلوفر حامدی همچنین لیدری اغتشاش و هدایت اغتشاشات سال گذشته در کف خیابان‌ها را پیگیری می‌کردند و عملاً گزارش‌هایی را به خارج از کشور ارسال می‌کردند.

با توجه به ناآرامی‌های صورت گرفته کشور در اغتشاشات سال گذشته، حکمی‌که برای این دو فرد در نظر گرفته شد، بر اساس رأفت و انعطاف اسلامی بوده است.

کد خبر 698040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.