تخصیص هزار میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌های بافت تاریخی یزد

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان یزد تخصیص هزار میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌های بافت تاریخی بوده است، با تاکید بر پیگیری اجرای مصوبات سفر گفت: با توجه به جایگاه ویژه استان یزد در زمینه گردشگری، تبدیل این استان به منطقه آزاد گردشگری با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران فاطمی پیش از ظهر امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه نگاه ما به حوزه گردشگری صرفاً نگاه اداری نیست، اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌ها و کارها در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در متن مردم و با همت فعالان گردشگری و بخش خصوصی انجام گرفته است و اکنون شاهد جهش، تحول، پویایی و بالندگی در بخش گردشگری استان یزد هستیم.

وی افزود: تعامل با بخش‌های مختلف و دغدغه مندان فرهنگی و اجتماعی از ویژگی‌های مهم و ملازمت‌های اساسی فعالیت در حوزه میراث فرهنگی استان یزد است، خوشبختانه مدیران جدید نیز با توجه به اینکه خود در بافت تاریخی زندگی کردند، خود با مسائل این حوزه به خوبی آشنا هستند.

استاندار یزد با بیان اینکه رضایتمندی فعالان بخش خصوصی یکی از اصلی‌ترین انتظارات برای ادامه‌دار بودن فعالیت‌های بخش خصوصی توانمند و پویا در استان یزد است، خاطرنشان کرد: تعامل گسترده با مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی، انقلابی و تعامل گسترده با آن‌ها و رعایت الزامات و دیگاه‌های آنان بسیار قابل توجه بوده و مدیریت جدید باید به نظرات این مجموعه‌ها توجه داشته باشند.

فاطمی اضافه کرد: پیگیری جهت اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به‌خصوص در مناطق محروم باید ادامه پیدا کند، چرا که در پیگیری‌های گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌های بافت تاریخی یزد دیده شده است که لازم است با ادامه‌دار بودن پیگیری‌ها محقق شود.

وی با اشاره به پیشنهادهای اولیه ایجاد منطقه آزاد گردشگری در استان یزد، ادامه داد: طرح این مصوبه باید تولید و تنظیم شده و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی برود، همچنین نظام فنی مرمت و احیا از دیگر مصوبات سفر به استان یزد بوده است که باید مباحث بعدی آن پیگیری و اجرا شود.

استاندار یزد تاکید کرد: در حوزه گردشگری و توسعه این صنعت نیازمند زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی هستیم و فاز نخست یزد اِیر، عملیاتی شده است، اما برای تکمیل سایر فرآیندهای آن نیازمند پیگیری و دوندگی شبانه‌روز مدیران تا حصول به نتیجه رضایت‌بخش هستیم، علاوه بر این تحقق یزد ریل مسیر خوبی را پیش گرفته است که باید به نقطه خوبی برسد.

فاطمی با تاکید بر بخش‌های مختلف دیگری همچون موزه‌ها و اقدامات باستان‌شناسانه ادامه داد: موزه‌ها ویترین تاریخی، فرهنگی و تمدنی ما هستند که باید به این بخش نیز ورود کرده و زیرساخت‌های آن را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد گردشگری نیازمند مردمی سازی و نقش آفرینی بیشتر مردم است، گفت: لازم است در راستای مسئولیت‌های اجتماعی هر واحد صنعتی استان یزد مرمت یک تکه از بناهای تاریخی را بر عهده بگیرد و از این میراث ارزشمند حفاظت و دفاع کند.

استاندار یزد خطاب به مدیریت جدید اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: اهداف، چشم‌اندازها و جزئیات کار این مجموعه در سند یزد نوین نگاشته شده است و انتظار ما جهش و تحول اساسی در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد است.

به گزارش ایمنا، صبح امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با حضور جواد واحدی، معاون وزیر در امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، مهران فاطمی استاندار یزد و جمعی از فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

در این مراسم سیدمحمد رستگاری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد منصوب شد و از زحمات احمد آخوندی، مدیرکل سابق این اداره کل تجلیل به عمل آمد، همچنین از تلاش‌های محمد میرشمسی، سرپرست این اداره کل در مدت کوتاه جابه‌جایی مدیرکل اسبق تقدیر شد.

سیدمحمد رستگاری پیش از این مدیرکل دفتر امور دهیاری‌ها بودهاست و سابقه فرمانداری در شهرستان‌های یزد و مهریز را در کارنامه خود دارد، احمد آخوندی نیز به عنوان مشاوره و دستیار ویژه استاندار یزد منصوب شد.

کد خبر 698035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.