شهاب زاهدی و شمس‌آذر در جمع ترین‌های هفته

هفته ششم لیگ برتر فوتبال در حالی پیگیری شد که یک پرسپولیس بهترین بازیکن و شمس‌آذر بهترین تیم هفته شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بخشی از رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال با انجام هفت دیدار برگزار شد و تنها دیدار باقی‌مانده از این هفته روز هشتم دی‌ماه بین گل‌گهر و سپاهان برگزار می‌شود. در این هفته استقلال و پرسپولیس برنده جدال با همشهریان خود یعنی به ترتیب هوادار و پیکان بودند تا به رقابت شانه به شانه خود در صدر جدول ادامه دهند، شمس‌آذر و مس رفسنجان نیز دیگر پیروزهای بزرگ هفته بودند که همراه با سرخابی‌های پایتخت بیشترین نماینده را در جمع ترین‌های هفته داشتند.

نتایج هفت دیدار از هفته ششم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

نساجی صفر - آلومینیوم یک

پیکان یک - پرسپولیس سه

صنعت نفت یک - ملوان یک

استقلال سه - هوادار دو

فولاد یک - استقلال خوزستان صفر

ذوب‌آهن یک - مس رفسنجان دو

تراکتور دو - شمس آذر سه

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: استقلال ۳- هوادار ۲

یکی از دیدارهای هیجان‌انگیز فصل جاری لیگ برتر جمعه شب در ورزشگاه آزادی برگزار شد. این دیدار دراماتیک در ابتدا با دو گل برای هوادار آغاز شد اما میزبان با حمایت هوادارانش بازگشت جالبی به بازی داشت و با درخشش مهرداد محمدی توانست از شکست، پیروزی بسازد تا همچنان به جز بازی با سپاهان، همه بازی‌هایش را برده باشد.

تیم هفته: شمس‌آذر

تیم تازه لیگ برتری شده شمس آذر در تبریز کاری کرد کارستان و موفق شد تراکتوری که در چهار دیدار اخیر خود بدون دریافت گل به پیروزی رسیده بود را در خانه شکست دهد. شمس آذر در ابتدا با سه گل پیش افتاد تا غیرقابل پیش‌بینی‌ترین اتفاق هفته را رقم بزند و در ادامه هرچند دو گل دریافت کرد و تا آستانه از دست دادن پیروزی پیش رفت، اما موفق شد با یک گل اختلاف، پیروزی و سه امتیاز ارزشمند این بازی را برای خود حفظ کند و عجیب‌ترین اتفاق هفته را رقم بزند.

سرمربی هفته: سعید دقیقی (شمس آذر)

بدون شک سرمربی تیمی که بهترین پیروزی هفته را در زمین تراکتور کسب کرده است سزاوار انتخاب به عنوان سرمربی برتر هفته است. سعید دقیقی هرچند سه امتیاز از تیمش کسر شده است، اما با نتایج قابل قبولی که در هفته‌های آغازین گرفته است از قعر جدول جدا شده است و حالا در حالی در رتبه پانزدهم حضور دارد که با چند تیم بالاسری خود تنها یک امتیاز اختلاف دارد.

دروازه‌بان هفته: علیرضا جعفرپور (شمس آذر)

دروازه‌بان شمس آذر در دیدار برابر تراکتور هرچند دو گل دریافت کرد اما با پنج مهار تعیین کننده مانع این شد که پیروزی با ارزش تیمش در تبریز از دست برود. جعفرپور که یکی از سه بازیکن برتر زمین در این دیدار بود بارها با واکنش‌های به‌موقع خود مانع گلزنی بازیکنان خطرناک تراکتور شد.

خط دفاعی: احسان قهاری (آلومینیوم)، جفرسون باهیا (فولاد)، سعید کریمی (شمس آذر)، محمدمهدی محبی (مس رفسنجان)

خط دفاعی برتر این هفته لیگ برتر از بازیکنان اسمی تیم‌های مدعی خالی است و از بازیکنانی تشکیل شده است که در تیم‌های میانه جدول حضور دارند. احسان قهاری، مدافع راست آلومینیوم زننده تک‌گل پیروزی بخش تیمش در خانه نساجی بود، جفرسون باهیا، جزو سه بازیکن برتر تیمش در جریان برتری خانگی مقابل استقلال خوزستان بود، در سوی دیگر اما سعید کریمی، مدافع وسط و لیدر دفاعی تیمش در دیدار با تراکتور هرچند موفق نشد دروازه تیمش را بسته نگه دارد، اما جزو مدافعان برتر هفته بود. محمدمهدی محبی، دفاع چپ مس رفسنجان نیز روز درخشانی در خانه ذوب‌آهن داشت و بارها حملات این تیم از جناح راست را خنثی کرد.

خط میانی: فرشید باقری (مس رفسنجان)، سروش رفیعی (پرسپولیس)، آرش رضاوند (استقلال)، ریکاردو آلوز (تراکتور)، مهرداد محمدی (استقلال)

در تیم منتخب هفته، خط هافبک پنج‌نفره را بازیکنان اسمی و مطرح لیگ تشکیل می‌دهند. در هفته پر گل لیگ کار سختی نبود که برترین‌ها را در خط میانی انتخاب کنیم. در این بخش از تیم هفته، فرشید باقری که روز خوبی مقابل ذوب آهن داشت و گلزنی هم کرد هافبک دفاعی برتر بود و جلوتر از او سروش رفیعی، آرش رضاوند و ریکاردو آلوز حضور خواهند داشت در این هفته در ترکیب تیم‌های خود درخشیدند و یا پاس گل دادند یا گلزنی کردند. ستاره خط میانی هفته نیز کسی نبود جز مهرداد محمدی، بازیکنی که برابر هوادار با گرفتن یک پنالتی و زدن دو گل یک تنه کامبک استقلال را مقابل همشهری رقم زد.

خط حمله: شهاب زاهدی (پرسپولیس)

بهترین بازیکن هفته پرگل لیگ برتر در خط حمله حضور دارد. شهاب زاهدی، مهاجم پرسپولیس در دیدار با پیکان هر آنچه از یک مهاجم تمام کننده انتظار می‌رود را به نمایش گذاشت. او در ابتدا با یک ضربه سر زیبا پرسپولیس را پیش انداخت و در ادامه در حالی که تیمش به دنبال زدن گل برتری بود در یک موقعیت تک به تک با ضربه‌ای دقیق دوباره برتری را به اردوی پرسپولیس آورد، گل سوم شهاب زاهدی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید چاشنی برتری خارج از خانه سرخ‌ها در قزوین بود و البته هتریک مهاجمی که تازه روی فرم آمده است را هم تکمیل کرد.

گل هفته: مهرداد محمدی (استقلال)

در این هفته گل‌های زیبایی به ثمر رسید و انتخاب از بین آنها بسیار سخت بود اما گل مهرداد محمدی به هوادار علاوه بر زیبایی، از نظر کامل کردن بازگشت هیجان‌انگیز استقلال مقابل هوادار نیز باارزش بود و به همین دلیل گل برتر هفته لقب گرفت. گل ریکاردو آلوز به شمس آذر، میلاد باقری به صنعت نفت و منتظر محمد به ذوب‌آهن نیز دیگر گل‌های زیبای هفته بودند.

گل زیبای مهرداد محمدی به هوادار را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

سوژه هفته: برتری شمس آذر برابر تراکتور

برتری تیم تازه لیگ برتری شده شمس آذر در تبریز مقابل تراکتور اتفاق عجیب این هفته بود، تراکتور که به نظر می‌رسید از بحران ابتدای فصل با چهار پیروزی متوالی خارج شده نشان داد هنوز برای پیوستن به جمع مدعیان آمادگی کامل را ندارد و شاید تا انتهای فصل هم همین شرایط پرنوسان برای این تیم ادامه داشته باشد.

کد خبر 698031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.