افزایش نگران‌کننده تب بوتاکس و فیلر در نوجوانان اروپایی

تزریق بوتاکس و فیلرهای پوستی برای افراد زیر سن قانونی که مراحل رشد خود را تکمیل نکرده‌اند با خطرات بالایی همراه است، با این حال بسیاری از نوجوانان انگلیسی دچار تب این تزریق‌ها شده‌اند و همین امر نگرانی‌های را به وجود آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وسواس جوان به نظر رسیدن حتی در زمانی که شخصی هنوز از نظر قانونی کودک است، از معضلات جهان امروز به‌شمار می‌رود. این روزها بسیاری از افراد زیر سن قانونی به‌دنبال تزریق بوتاکس و فیلرهای صورت سلامت خود را به خطر می‌اندازند و حتی به‌رغم ممنوعیت‌های موجود در این زمینه، راهی سفر به شهرهایی می‌شوند که برای این اعمال زیبایی هیچ‌گونه محدودیتی تعیین نکرده‌اند.

سفر به ولز و اسکاتلند برای تزریق بوتاکس

ولز و اسکاتلند این روزها شاهد ورود تعداد چشمگیری از نوجوانان انگلیسی برای تزریق بوتاکس و فیلر هستند، زیرا انگلستان تزریق بوتاکس و فیلر را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع کرده است، اما ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی به‌رغم نبود مقررات برای رسیدگی و وجود عوارض جانبی بالقوه، هنوز برای علاقه‌مندان به تزریق فیلر و بوتاکس محدودیت سنی ندارند. به این ترتیب نوجوانان انگلیسی برای دریافت بوتاکس و سایر مواد تزریقی برطرف‌کننده خطوط صورت، از مرزهای کشور خود عبور می‌کنند و برای استفاده از تفاوت قوانین راهی ولز و اسکاتلند می‌شوند.

ممنوعیت تزریق بوتاکس در انگلستان

ممنوعیت تزریق بوتاکس و فیلر در سال ۲۰۲۱ پس از آن صورت گرفت که وزارت بهداشت بریتانیا تخمین زد در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۱ هزار عمل بوتاکس برای افراد زیر ۱۸ سال در این کشور انجام شده است که این تنها بخشی از آمارهای واقعی تزریق‌های انجام‌شده محسوب می‌شود. در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ نیز انگلستان شاهد ۲۹۳ هزار عمل زیبایی پوست در این گروه سنی بوده است.

افزایش نگران‌کننده تب بوتاکس و فیلر در نوجوان اروپایی

انجمن پزشکان زیبایی انگلستان هشدار داده است که بوتاکس و دیگر عمل‌های جوان‌سازی پوست و رفع چین‌وچروک، به‌ویژه برای نوجوانانی که هنوز مراحل رشد خود را به پایان نرسانده‌اند، عوارض جانبی بسیار جدی همچون سوراخ‌شدگی پوست، تغییر شکل صورت، کوری چشم و حتی مرگ بافت را به‌دنبال دارد. در همین راستا خواستار ممنوعیت انجام هرگونه تتو و خالکوبی نیز برای افراد زیر ۱۸ سال شده است، زیرا این اعمال تأثیرات بالقوه‌ای در زندگی کودکان دارد که خطرات سلامتی حداقل آن‌ها به‌شمار می‌رود.

بوتاکس به‌طور موقت عضلات صورت را فلج می‌کند و توانایی انقباض آن‌ها را کاهش می‌دهد، این عمل هرچند از ایجاد چین‌وچروک در صورت نوجوانان جلوگیری می‌کند، ممکن است حرکت طبیعی این عضلات را نیز در طول زمان تغییر دهد. بدتر آن‌که این تزریق‌ها در اغلب موارد توسط افراد نابلد و تنها با چند ساعت آموزش انجام می‌گیرد و تحت نظر متخصصانی قرار ندارد که به دلایل ویژه تزریق‌هایی همچون بوتاکس را برای بعضی از بیماران خود تجویز می‌کنند.

از سوی دیگر گزارش‌های معلمان در مدارس، افزایش فزاینده فشارهای همسالان در مورد بوتاکس و به‌طور ویژه فیلر لب را در میان دانش‌آموزان نشان می‌دهد و این امر در حال تبدیل شدن به یک مسئله مهم و حتی معضل سلامتی است.

افزایش نگران‌کننده تب بوتاکس و فیلر در نوجوان اروپایی

افزایش میل به جوان‌سازی در سراسر اروپا

تجزیه‌وتحلیل داده‌های موتور جست‌وجوی گوگل در زمینه شهرهای اروپایی که بیشترین وسواس را در مورد درمان‌های ضد پیری از جمله بوتاکس و فیلرهای پوستی دارند، نشان می‌دهد ساکنان آمستردام با آمار هزار و ۵۳۲ جست‌وجو در ماه به ازای هر ۱۰۰ هزار ساکن، بیشترین جست‌وجو را برای روش‌های حفظ جوانی دارند. پس از آن دوبلین و پراگ به ترتیب با هزار و ۱۹۱ و ۹۶۹ برای هر ۱۰۰ هزار نفر و به‌دنبال آن میلان و استکهلم قرار گرفته‌اند. البته این ارقام برای همه رده‌های سنی به‌دست آمده است و همچنان بریتانیا بیشترین آمار استفاده از این جوان‌سازهای پوستی را در رده سنی نوجوانان دارد.

کد خبر 698002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.