اعضای شورای شهر اصفهان خواستار توزیع عادلانه عوارض سبز شدند

در صدوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز (یکشنبه) پیرامون روش توزیع عوارض سبز بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ در صدوششمین جلسه علنی شورای ششم این کلان‌شهر به بحث و تبادل نظر درباره روش توزیع عوارض سبز پرداختند.

اعضای شورای ششم اصفهان توزیع عادلانه عوارض سبز را خواستار شدند

سهم اصفهان از بعضی شهرها کمتر یا مساوی است

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هر چند شیوه توزیع عوارض سبز هنوز قطعی نشده است، اما سهم اصفهان از بعضی شهرها کمتر یا مساوی یا فقط یک درصد بیشتر است.

وی افزود: بعضی شهرها ۲۰ کیلومتر با پالایشگاه فاصله دارند، هیچ‌وقت نیز عوارض آلایندگی نمی‌گرفتند، اما هم‌اکنون به این سهم اضافه شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این موضوع هنوز نهایی نشده است، فرماندار آن را امضا نکرده است، همچنان باید به صورت مکاتبه یا برگزاری جلسه پیگیر آن باشیم.

اعضای شورای ششم اصفهان توزیع عادلانه عوارض سبز را خواستار شدند

اصفهان ۱۴۰ هکتار فضای سبز چسبیده به پالایشگاه و نیروگاه دارد

سیدامیر سامع، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با تاکید بر اینکه اصفهان به شهرستان‌های پیرامون خود خدمات مختلف همچون آموزشی، بهداشتی و درمانی، حمل‌ونقل ارائه می‌کند، اظهار کرد: کدام شهر را سراغ دارید که ۱۴۰ هکتار فضای سبز چسبیده به پالایشگاه و نیروگاه داشته باشد و هزینه آن را هم مدیریت شهری پرداخت کند، رقمی که ۱۰ برابر عوارضی است که شاید پرداخته شود.

وی تصریح کرد: جای بسی تعجب است، چه‌طور جمعیت شهری ۱۰ برابر کمتر از اصفهان است، اما ضریب آن مساوی شهر اصفهان دیده می‌شود، به‌طور قطع اشتباه فاحشی صورت گرفته است، امیدوارم این ضرایب اصلاح می‌شود.

اعضای شورای ششم اصفهان توزیع عادلانه عوارض سبز را خواستار شدند

پیگیر مطالبات مردم هستیم

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به جمعیت شهر اصفهان، در توزیع، رعایت اقتضائات شود، این در حالی است که شهرهای نزدیک از مواهب اصفهان در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه چه شورای برنامه‌ریزی، چه استاندار یا هر نهادی این تصمیم را گرفته باشند، اشتباه است، افزود: قانون‌گذار این عوارض آلایندگی را به دلیل اتفاقاتی که در محیط زیست ناشی از آلاینده‌ها رخ داده، تصویب کرده است، می‌طلبد به صورت حداقل رعایت یک‌سری تقسیم‌بندی‌ها شود.

نادرالاصلی پیشنهاد داد: نامه مطالبه‌گرانه به‌عنوان درخواست بحق مردم باید در این موضوع نوشته شود و اگر نیاز شد، آن را رسانه‌ای کنیم.

وی تصریح کرد: نمایندگان شهر اصفهان و شهرداری تا از مسیر قضائی و دادستان این موضوع را مطالبه نکنند، اتفاقی نخواهد افتاد.

اعضای شورای ششم اصفهان توزیع عادلانه عوارض سبز را خواستار شدند

بازرسی کل کشور بر توزیع و هزینه عوارض دخالت کند

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: درخواست می‌کنم بازرسی کل کشور بر توزیع و هزینه عوارض دخالت کند، در این موضوع با کسی تعارف نداشته باشد.

اعضای شورای ششم اصفهان توزیع عادلانه عوارض سبز را خواستار شدند

سزاوار نیست بیماری‌ها در قبال آلایندگی برای مردم شهر اصفهان ایجاد شود

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان مرکز ثقل خدمات برای همه استان است، در این راستا ورود و خروج خودرو، حجم ترافیک از نقاط مختلف به اصفهان واردمی‌شود، از این‌رو فشار روی اصفهان است.

وی با بیان اینکه سزاوار نیست آلایندگی برای مردم شهر اصفهان بیماری ایجاد کند و مردم حجم زیادی از مشکلات و بیماری‌ها را تحمل کنند، افزود: حالا که قرار است هزینه‌ای برای موضوع آلایندگی پرداخت شود، درست نیست کسانی سر این سفره آماده بیایند.

کد خبر 697993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.