فرهنگ مشارکت‌های مردمی در مدرسه‌سازی نهادینه شود

نماینده ولی‌فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان گفت: نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی و مشارکت خیران ضروری بوده و نیازمند تبلیغات میدانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی امروز _ یکشنبه سی‌ام مهرماه _ در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز در کاشان، اظهار کرد: جلب مشارکت شهروندان در صورت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با توجه به سابقه موجود در این زمینه کمک شایسته‌ای به توسعه زیرساخت‌های آموزشی خواهد کرد.

وی با قدردانی از فعالیت خیران مدرسه‌ساز در منطقه کاشان، افزود: اگر مدارس نباشد کودکان به خوبی تعلیم و تربیت پیدا نخواهند کرد و این یک آسیب جدی است.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور به دست همین کودکان امروزی است که آینده ایران اسلامی را رقم خواهد زد و اگر آن‌ها بخواهند به خوبی تحصیل کنند باید زیرساخت‌ها فراهم باشد و یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها مدرسه است.

حسینی اضافه کرد: مدرسه تنها یک فضای فیزیکی نیست، بلکه یک بنای مهم و مقدس فرهنگی و تربیتی است که نسل‌های زیادی در این مکان تربیت می‌شوند و برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند که همین مصداق بارز باقیات صالحات است.

وی گفت: به همت خیران، فضاهای مقاوم و متنوعی تحویل آموزش و پرورش می‌شود و از این به بعد وظیفه معلمان و دانش‌آموزان سنگین‌تر است تا در این فضا کار فرهنگی و تربیتی شایسته‌ای انجام دهند.

کد خبر 697983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.