روش توزیع عوارض سبز آلایندگی، ظلم در حق مردم اصفهان است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه روش توزیع عوارض سبز آلایندگی ظلم در حق مردم اصفهان است: مسئولان به‌ویژه شخص استاندار باید دستورات لازم را بدهند تا در پرداخت عوارض، فشار اشخاص برای جلب و جذب آرا تأثیر داده نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمد نورصالحی امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ در نطق پیش از دستور صدوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن محکومیت نسل‌کشی در غزه اظهار کرد: دو هفته از شروع مجدد جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه می‌گذرد و همه دنیا شاهد این نسل‌کشی و ظلم هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سبز افزود: این عوارض قرار بود از واحدهای آلاینده دریافت و برای بهسازی، توسعه فضای سبز، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سایر اقدامات، در جهت کاهش آلودگی هوا به شهرداری‌های متأثر از آلایندگی داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تغییراتی در نحوه توزیع این عوارض در سال‌های گذشته ایجاد شده است، معاون رئیس‌جمهور زمانی یک فرمول تعیین کرد که مربوط به شاخص‌های جمعیتی بود، اما با مداخلاتی که در گذشته از سوی برخی نمایندگان صورت گرفت، این شاخص مقداری دستخوش تغییرات شد.

وی ادامه داد: در جلسه با نمایندگان مجلس تشریح شد که این رقم به نسبت جمعیت و شاخص تأثیرپذیری، توزیع شود، اما این روش به‌گونه‌ای انجام شد که به عنوان مثال اصفهان در کنار شهری قرار گرفت که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشت.

نورصالحی خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده، به‌تازگی شنیده‌ایم که شهرستانی با فاصله دور از اصفهان که تأثیری از آلودگی پالایشگاه نمی‌پذیرد به لیست اضافه شده، همچنین اینکه تصمیم گرفته شده است بر اساس پلکان جمعیت این مبلغ توزیع شود که این نیز ظلمی در حق مردم اصفهان است.

وی تصریح کرد: مسئولان به‌ویژه شخص استاندار باید دستورات لازم را بدهند که در پرداخت عوارض فشار اشخاص برای جلب و جذب آرا تأثیر داده نشود، بلکه بر اساس کار کارشناسی و منطقی، نسبت جمعیت مشخص و طبق قانون این هزینه در جهت کاهش آلودگی هوا مصرف شود.

کد خبر 697981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.