اقدامات نمادین برای حفاظت از درختان کهنسال شهر اهواز انجام شود

رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شهری شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش برای جلوگیری از قطع درختان گفت: به درختان کهنسال شهر اهواز باید نگاه‌ ویژه‌ای شود و اقدام نمادین برای معرفی این درختان، حفظ و نگهداری از آن‌ها صورت گیرد.

محمدمهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هرس درختان واقع در فضای سبز شهری اهواز طی چند سال اخیر به دلیل فرافکنی بعضی مجموعه‌ها به صورت غیرعلمی و گمراه کننده همراه شد و چهره شهر را در حالی که وارد فصل سرد و رشد کم درخت می‌شویم، نازیبا کرده است.

وی افزود: طی دو سال اخیر مقرر شده است اگر قرار بر انجام هرس باشد، به‌طور حتم باید در قالب هرس فرم و شکل‌دهی مناسب با رعایت منظره انجام گیرد و این دیدگاه در هشت منطقه شهرداری اهواز وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شهری شورای اسلامی شهر اهواز، اگر قرار بر انجام هرس باشد، این عملیات باید به نحوی انجام شود تا از درخت، درختچه و فضای سبز شهر استفاده شود و به‌سادگی اجازه قطع درخت و سوءاستفاده به سوداگران داده نشود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد از قطع و هرس درختان باید هماهنگی لازم با سازمان برق صورت گیرد تا به یک وحدت رویه برای هرس درختانی که در مسیر تأسیسات برق هستند و برای شبکه برق‌رسانی اشکالاتی ایجاد کرده‌اند، برسیم.

مطیعی اضافه کرد: به درختان کهنسال شهر اهواز باید نگاه ویژه‌ای شود و اقدام نمادین برای معرفی این درختان، حفظ و نگهداری آن‌ها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بعضی مجموعه‌ها و سازمان‌ها فشارهایی را برای قطع درختان ایجاد می‌کنند، در این خصوص باید مقاومت بیشتری صورت گیرد و با حمایت از مناطق شهرداری اهواز از قلع و قمع درختان جلوگیری شود.

کد خبر 697970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.