بیش از ۳ هزار واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی یزد ارزیابی خطر می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: ارزیابی خطر بیش از سه هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی با همکاری صاحبان و کارآفرینان این بخش‌ها انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی ملک‌زاده در نشست ایمن‌سازی واحدهای صنعتی استان یزد اظهار کرد: یکی از مزیت‌های مهم استان یزد، بخش تولید و صنعت است که باید با رصد و هم‌افزایی، ایمنی آن بررسی و راهکارهای کاهش خطر اجرایی شود.

وی با اشاره به نشست‌های صورت گرفته به منظور شناسایی اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی خطر در واحدها افزود: اقدامات خوبی به صورت متفرقه و دستگاهی در طول این سال‌ها صورت گرفته، اما نیاز است این اطلاعات به‌روزرسانی و با استفاده از ظرفیت و همکاری صاحبان صنایع و کارآفرینان بانک، اطلاعات پویا و تحلیلگر استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد ادامه داد: امیدوارم با تبیین درستی که توسط گروه‌های خدمات‌دهنده به صنایع صورت می‌گیرد، شاهد تسریع در این بخش باشیم و اطلس خطرپذیری در این حوزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

ملک‌زاده ادامه داد: با اجرای این طرح در صورت بروز حادثه با شناخت درست، ضمن حفظ ایمنی آتش‌نشانان و نیروهای امدادی، اقدام سریع‌تر و آگاهانه‌ای در برابر آن مخاطره انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون بعضی واحدها هزینه‌های سنگینی برای خرید تجهیزات و آماده به کار بودن آن‌ها می‌پردازند، اما بعضی واحدها نیز در این زمینه ضریب ایمنی کمی دارند و با توجه به اینکه بیشتر واحدها در مجاورت هم قرار دارند، احتمال خسارت به واحدهای مجاور بالا است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به بخش‌های مختلف این طرح شامل شناسایی، ارزیابی، تجهیز و آموزش عمومی به منابع انسانی شاغل و مانورهای آمادگی گفت: بهترین نتیجه این طرح افزایش امنیت سرمایه‌گذاران، کاهش هزینه‌های ایمنی، ارائه دستورالعمل‌های ایمنی منطبق با مخاطره و کاهش هزینه‌های بیمه‌ها به علت افزایش ضریب ایمنی است.

به گزارش ایمنا، در این نشست اعضا گزارشی از فعالیت‌های خود را ارائه و نظرات کارشناسی جهت بهبود فرآیند اجرای طرح را بیان کردند.

کد خبر 697936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.