مرمت مسجد امام(ره) اصفهان با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور که همراه رئیس سازمان به استان اصفهان سفر کرده است از مجموعه تاریخی مسجد و میدان امام (ره)، کاخ عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله و سردرِ قیصریه بازدید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری اصفهان، ایروان مسعودی‌اصل، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از مجموعه تاریخی مسجد و میدان امام، کاخ عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه در جریان مشکلات نگهداری و مرمت این آثار تاریخی قرار گرفت.

یکی از مشکلات اعلام شده در این بازدید مرمت گنبد مسجد امام (ره) و فرونشست ستون این مسجد بود که نیازمند اعتبار فوری ۱۴ میلیارد تومانی است.

وی در تماس با علی دارابی، قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری این قول را گرفت که حداکثر در ۱۰ روز آینده ۷ میلیارد تومان از این مبلغ تأمین شود، همچنین در تماس با محسن نجفی‌خواه، معاون سازمان برنامه و بودجه مقرر شد ۷ میلیارد تومان باقی‌مانده از اعتبار لازم برای مرمت گنبد مسجد امام، همچنین اعتبار لازم برای مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله با ارائه گزارش وضعیت توسط وزارت میراث فرهنگی، از طریق سازمان برنامه و بودجه تأمین و تخصیص پیدا کند.

کاخ عالی‌قاپو مجموعه دیگری بود که معاون سازمان بازرسی کل کشور از آن بازدید کرد.

واگذاری حیاط پیشاهنگی کاخ عالی‌قاپو به بخش خصوصی به بهانه احیا و بهره‌برداری مشکل این کاخ بود که مسعودی این موضوع را از شهاب طلایی، مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی پیگیر شد که وی توضیحاتی را ارائه کرد.

همچنین معاون سازمان بازرسی کل کشور از سردر قیصریه که بخشی از آن احیا و بازسازی شده بازدید کرد.

کد خبر 697900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.