ساماندهی مسئولیت اجتماعی صنایع مورد توجه قرار گیرد

رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان گفت: ساماندهی مسئولیت اجتماعی صنایع باید مورد توجه قرار گیرد و برای ورود به این موضوع به بازرس کل استان اصفهان مأموریت می‌دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح‌الله خدائیان در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان اصفهان، با محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم غزه از سکوت نهادهای بین‌المللی انتقاد و اظهار کرد: آیا مصداقی بارزتر از نسل‌کشی در غزه در حال رخ دادن است؟ این در حالی است که در اساس‌نامه دیوان کیفری بین‌المللی، نسل‌کشی تعریف شده و شورای امنیت و دادستان این دیوان می‌توانند بدون تقاضای کشور دیگر، این جرایم را مورد بررسی قرار دهند، اما نه سازمان مللی وجود دارد که به داد مردم غزه برسد نه دیوان کیفری بین‌المللی.

وی با گریزی بر اقدامات دستگاه قضائی در دوره تحول و تعالی، افزود: اقدامات تحولی رئیس قوه قضائیه، منشأ تحولی بزرگ در این دستگاه شده و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه را افزایش داده است.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به منحصر به فرد بودن استان اصفهان در رشد و توسعه کشور تصریح کرد: لازم است ظرفیت‌های بالقوه این استان بالفعل شود و مسئولان در هماهنگی با یکدیگر، از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده کنند.

وی با تبیین نقش سازمان بازرسی در نظارت بر اجرای قوانین و حسن جریان امور، ادامه داد: حضور به موقع و فعال نهادهای نظارتی می‌تواند به مسئولان دلسوز برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های کشور کمک کند.

خدائیان شاخصه‌های تحقق حکمرانی مطلوب که باید مورد توجه سازمان بازرسی قرار گیرد را برشمرد و در این زمینه به حاکمیت قانون، شفافیت در انجام امور، پاسخگویی مسئولان، نظارت‌پذیری دستگاه‌ها، مشارکت دادن مردم و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی باید بر اجرای قانون، نظارت کند تا بر این اساس زمینه رشد و توسعه کشور فراهم شود؛ اگر شفافیت وجود نداشته باشد فساد ایجاد می‌شود و در همین راستا همه مدیران باید شفافیت را سرلوحه امور قرار دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولان و نظارت‌پذیری دستگاه‌ها افزود: یک مدیر سخت‌کوش و مردمی، به طور قطع از نظارت استقبال می‌کند؛ چراکه باعث شناسایی نقاط قوت و ضعف می‌شود.

وی مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های نظارتی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: اجرای قوانین، به ویژه قانون هوای پاک در استان اصفهان باید با جدیت دنبال شود.

خدائیان با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان، ساماندهی مسئولیت اجتماعی صنایع را مورد تاکید قرار داد و با مأموریت به بازرس کل استان اصفهان برای ورود به موضوع، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی به فراخور نیاز هر منطقه باید به موضوع مسئولیت اجتماعی در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم توجه کنند.

وی با یادآوری رهنمودهای رئیس قوه قضائیه در دیدار با مدیران سازمان بازرسی و با بیان اینکه این نهاد نظارتی به دنبال پیشگیری است نه مچ‌گیری، اظهار کرد: سازمان بازرسی در کنار مدیران پرتلاش و سخت‌کوش است.

رئیس سازمان بازرسی تاکید کرد: گلوگاه‌ها و آسیب‌های فسادخیزِ شناسایی شده از سوی این سازمان در دستور کار بازرسی‌کل همه استان‌های کشور قرار دارد.

کد خبر 697886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.