ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه گیلان در حوزه میراث فرهنگی

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد استان موثر است، گفت: ظرفیت‌های بالقوه گیلان در این سه حوزه کم‌نظیر و برنامه‌ریزی برای تبلور عینی آن‌ها الزامی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسداله عباسی عصر امروز _شنبه، بیست‌ونهم مهرماه_ در نخستین جلسه شورای استانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ذیل شورای عالی گردشگری، با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی تاریخی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: توانمندی‌های بالقوه گیلان در این سه حوزه کم نظیر است و برنامه‌ریزی حساب شده جهت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند روند توسعه و اشتغال‌زایی را در استان تسریع کند.

وی با اشاره به اهداف و مزایای شکل‌گیری شورای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: در بستر تشکیل این شورا ذیل شورای عالی گردشگری بسیاری از اختیارات این حوزه تمرکززدایی و به گیلان واگذار شده که این امر می‌تواند از پیچیدگی‌های اداری کاسته و روند جذب سرمایه‌گذار را همراه با رونق اقتصاد و اشتغال تسریع کند.

رئیس شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود توسعه مراکز و تأسیسات گردشگری را عاملی جهت پیشگیری از ویلاسازی و دست‌اندازی به عرصه‌های طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: هر چقدر در حوزه ساخت هتل و جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری، پویاتر عمل شود، اقبال عمومی برای ساخت اقامتگاه‌های شخصی کاهش پیدا می‌کند.

ولی جهانی، دبیر شورای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این جلسه گزارشی از روند شکل‌گیری این شورا در گیلان ارائه کرد و اظهار کرد: در پی این تصمیم، از این پس بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با رونق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در همین استان و با اختیارات ویژه استاندار نهایی می‌شود.

در پایان این جلسه در خصوص نحوه بهره‌گیری از ۲۱ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری گیلان که پیش از این در قالب مجوز بی‌نام صادر شده بود، بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 697867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.