دستگیری باند حفاران غیرمجاز در کردستان

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: ۶ نفر عضو باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در شهرستان دیواندره استان کردستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمدرضا زارعی اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث فرهنگی شهرستان دیواندره مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای عزیزآباد از توابع این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس پس از اخذ حکم قضائی، نیروهای پاسگاه انتظامی و مسئول میراث فرهنگی دیواندره در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ادامه داد: در این خصوص شش نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند که این افراد اقدام به حفر دو عدد چاله به طول یک‌متر و عمق تقریبی دو متر به قصد کشف اشیا تاریخی کرده بودند.

وی اضافه کرد: در این راستا دو دستگاه خودرو نیز توقیف شد و پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

زارعی گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 697845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.