بانک‌ها باید ۵۰ درصد منابع خود را در استان هزینه کنند

استاندار مرکزی گفت: مصوبه‌ای در اقتصاد دارایی وجود دارد که براساس آن بانک‌ها باید ۵۰ درصد منابع خود را که در استان‌ها جمع آوری می‌شود در استان هزینه کنند و تسهیلات ارائه دهند.

فرزاد مخلص‌الائمه امروز شنبه بیست و نهم مهرماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، اظهار کرد: پرداخت نشدن وام، بیشتر در بانک‌های خصوصی گزارش شده است بنابراین باید مدیران باید به این مسئله ورود کنند.

وی با بیان اینکه استاندارد خوراک دام و طیور امر بسیار مهمی است و نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد افزود: این مسئله در سال‌های گذشته عوارض جدی داشته و در سلامت مردم مشکلات بسیاری ایجاد کرده است، سازمان استاندارد باید در سال‌های گذشته در این زمینه جدی تر اقدام می‌کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: با پیشنهاد اتاق بازرگانی اراک مبنی بر تشکیل کمیته‌ای با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی برای بررسی مراتب کنترل استاندارد این خوراک و شناسایی تناقضات و ابهامات موافقت می‌شود تا در صورت نیاز، اصلاحات لازم در استاندارد انجام شود.

وی اظهار کرد: پایش وضعیت ملی کسب و کار یکی از دقیق‌ترین پایش‌هایی است که توسط بخش خصوصی و اتاق ایران انجام و ۷۰ مؤلفه اندازه‌گیری می‌شود که ۲۸ مؤلفه پیمایشی و ۴۸ مؤلفه آن آماری است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه استان مرکزی در وضعیت پایش ملی کسب و کار برای چندین فصل متوالی جایگاه خوبی دارد افزود: این رتبه باید ارتقا یابد و نیاز است چند کار پژوهشی در دبیرخانه شورای گفت‌وگو انجام شود تا مطلع شویم در پایش کسب وکار چه مواردی تأثیر منفی بیشتری داشته است.

وی با بیان اینکه واحدهای مصرف کننده خوراک دام و طیور و دامداران ناچار به استفاده از نهاده‌های دولتی هستند که گاهی ممکن است در انبار یا حمل و نقل دچار مشکلاتی شوند گفت: همه چالش‌ها و مشکلات را به مسئولین امر در سطح کلان منتقل خواهیم کرد تا ابهامات، دغدغه‌ها و مشکلات در این حوزه رفع شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اعتراض برخی از واحدهای تولیدکننده خوراک دام و طیور در خصوص الزام به استاندارد اجباری و ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه استاندارد اضافه کرد: کمیسیون ماده ۴۲ یک قانون است و نمی‌توان مانع قانون شد.

نیاز ارزی کشور در سال آینده بالغ بر ۴۹ میلیارد دلار است

مدیرکل صمت استان مرکزی هم گفت: مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در خصوص بازگشت ارز و تخصیص ارز قابل پذیرش است.

علی جودکی با بیان اینکه بانک مرکزی در کمیته ارزی سیاست‌های خود را دنبال می‌کند اظهار کرد: تخصیص ارز برای واردات از مهرماه درگیر محدودیت شده است.

وی افزود: نیاز ارزی کشور در سال آینده بالغ بر ۴۹ میلیارد دلار است. مدیرکل صمت استان مرکزی تصریح کرد: دولت راهکار تبادلات تجاری با ارزهای غیر از دلار را مطرح کرده است، بسته ارزی وزارت صمت برای رفع مشکلات صنایع آماده شده و وزارتخانه رویکرد اولویت بندی را دنبال می‌کند.

وی افزود: نیازها و اولویت‌های صنایع کشور ارزیابی شده و بر اساس آن کد تخصیص تعیین شده اما هنوز بانک مرکزی این مهم را نپذیرفته است، در صورتی که این بسته پذیرفته شود، دغدغه ارزی صنایع رفع می‌شود.

کد خبر 697835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.