بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه آبی در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: طرح‌های توسعه منابع آب با چشم‌اندازی امیدآفرین در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان با اعتباری بالغ ۱۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان اظهار کرد: با استقرار دولت سیزدهم بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های آبی استان کردستان تخصیص داده شد.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های جدید وزارت نیرو، بازدیدهای مقام عالی وزارت از پروژه‌های آبی کردستان و پیگیری‌های مجدانه مسئولان استانی، با تخصیص اعتبارات لازم فعالیت‌های اجرایی در همه پروژه‌ها و طرح‌های توسعه منابع آبی استان جان تازه‌ای گرفت و وعده وزارت نیرو در رابطه با اتمام این طرح‌ها و شکوفایی حوزه آب استان کردستان محقق شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: طی دو سال اخیر طرح‌ها و پروژه‌های عظیمی همچون احداث ایستگاه پمپاژ آب سد قشلاق سنندج در راستای پیشگیری از قطع آب شرب این شهرستان، بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی گاران مریوان، آبرسانی و احیای دریاچه زریبار از سد گاران، آبگیری سد سیازاخ و آبرسانی به شهرستان بیجار و حسن آباد یاسوکند و ۱۳۰ روستای در مسیر به انجام رسیدند.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از سد چراغ‌ویس و افتتاح تصفیه خانه آب شرب سقز، آبگیری سد امیرآباد کامیاران و آبرسانی به اراضی کشاورزی پایین دست این سد، آبرسانی به شهر بانه از سد عباس آباد، افتتاح ایستگاه پمپاژ موقت بوئین بانه و انجام عملیات ایستگاه پمپاژ دائم بوئین نیز در راستای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم استان کردستان به سرانجام رسیدند و این افتخاری برای مجموعه وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای کردستان است که گامی بلند و استوار در جهت رفاه هم استانی‌های گرامی، توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و بهبود کشاورزی بردارد.

آریانژاد گفت: طرح‌های توسعه منابع آب با چشم‌اندازی امیدآفرین در سفر نزدیک رئیس‌جمهور به استان کردستان با اعتباری بالغ ۱۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.

کد خبر 697825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.