کالاهای استان یزد به ۵۰ کشور دنیا صادر می‌شود

مدیرکل گمرک استان یزد بیان اینکه کالاهای یزد به حدود ۵۰ کشور صادر شده است گفت: عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، اندونزی و ترکیه در صدر این کشورها قرار دارند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرک استان یزد، محمدحسین سلمانی، به مناسبت روز ملی صادرات اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری حجم تجارت خارجی استان یزد به بیش از ۳۷۴ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سه درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی به صادرات استان در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۸۸ تن کالا به ارزش ۲۳۹ میلیون دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر و در مقابل ۶۵ هزار و ۷۲۳ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار به کشور وارد شده که نشان از تراز مثبت تجاری به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار دارد.

مدیرکل گمرک استان یزد عمده‌ترین کالاهای صادراتی در این مدت را کاشی و سرامیک، اکسیدها و هیدروکسیدهای مولیبدن، هیدروکربن‌های سبک، نایلون، نایلکس، آهن و پروفیل، شیشه مظروف و ساختمانی ذکر کرد.

سلمانی با بیان اینکه کالاهای یزد به حدود ۵۰ کشور صادر شده است گفت: عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، اندونزی و ترکیه در صدر این کشورها قرار دارند.

سلمانی عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولید، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد و افزود: عمده مبدا این محصولات ترکیه، چین، امارت متحده عربی، هنگ کنگ و ایتالیا بوده است.

کد خبر 697822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.