خانواده بالنده نقش بی‌بدیل در تحقق جامعه متعالی دارد

رییس سازمان انجمن اولیا و مربیان کشور گفت: خانواده موفق و بالنده نقش بی‌بدیلی در تحقق جامعه متعالی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر احمدی امروز شنبه بیست و نهم مهرماه در آئین بزرگداشت هفته اولیا و مربیان استان مرکزی، اظهار کرد: یک جامعه زمانی رنگ سعادت را بدرستی درک می‌کند که تعامل بین خانواده و جامعه حاصل شود.

وی با بیان اینکه خانواده بالنده کلید افزایش ارتباط خانه و مدرسه و در نهایت شکل‌گیری جامعه متعالی است افزود: استواری و بالندگی خانواده به مثابۀ دغدغه‌ای دائمی برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و متعالی از جمله نگرانی‌های همۀ معلمان، مربیان، برنامه ریزان و مدیران است.

اولین رئیس سازمان انجمن اولیا و مربیان کشور گفت: ارتقای سطح آگاهی خانواده به عنوان یک راهبرد پیش گیری همواره از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هفته آخر مهر هفته پیوند اولیا و مربیان در نظر گرفته شده است ادامه داد: مفهوم ارتباط مفاهیم بنیادی عالم انسانی است.

احمدی با بیان اینکه در مسئله ارتباط درون خانواده از جمله ارتباط پدر با فرزند، مادر با فرزند و مدرسه با خانواده اشکالات بسیاری وجود دارد تصریح کرد: خانواده‌ای که اعضای درون آن نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند، بیمار محسوب می‌شود و این خانواده به مرض کم مهارتی مبتلا است.

وی با بیان اینکه مسئله شناسی، رفع مشکلات و احیای خانواده، رفع مشکل ارتباط خانه و مدرسه را به دنبال دارد گفت: خانواده بالنده، خانواده‌ای است که اگر صدایی در آن وجود دارد، صدای تبادل کلام زیبا و سکوت آن هم سازنده است.

همکاری اولیا و مربیان نقش مهمی در رفع مشکلات آموزش و پرورش دارد مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با تاکید بر حمایت مردم این استان از مردم غزه گفت: از ابتدای خلقت جنگ بین حق و باطل وجود داشته و مقطعی در تاریخ وجود ندارد که جنگ بین این دو وجود نداشته باشد.

احمدرضا نوازنی اظهار کرد: علم رأس همه خوبی‌ها و شر هم رأس همه بدی‌ها است و آموزش و پرورش بهترین جایگاه علم آموزی بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش مناسب دانش آموزان کلید تربیت مناسب قشر جوان جامعه است ادامه داد: همکاری و هماهنگی اولیا و مربیان نقش مهمی در رفع مشکلات آموزش و پرورش دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: نیاز است تمام افراد تأثیرگذار برای کمک به آموزش و پرورش پای کار آمده و کمک کار این حوزه باشند زیرا آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.

وی گفت: پس از انقلاب آموزش و تربیت به آموزش و پرورش سپرده شد که در این زمینه غفلت‌هایی وجود داشت که گوشه‌ای از آن در اتفاقات سال گذشته دیده شد.

نوازنی تصریح کرد: اولیاو مدارس با هم کمک کنند تا دانش آموزان در حوزه پرورشی و تحصیلی ارتقا پیدا کنند.

در پایان این نشست از انجمن‌های اولیا و مربیان برتر استان مرکزی قدردانی شد.

کد خبر 697821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.