عملکرد سیستم‌های ردیابی وسایل نقلیه با فناوری جی‌پی‌اس

دستگاه‌های ردیابی جی‌پی‌اس (GPS) وسایل نقلیه، ابزارهای کاربردی و علمی طراحی شده هستند که توسط افراد و ارگان‌های مختلف، از جمله مدیران ناوگان، والدین و مالکان وسایل نقلیه، برای نظارت و پیگیری وسایل نقلیه خود استفاده می‌شوند.

ردیاب‌های GPS برای اتومبیل‌ها اطلاعات سرعت و مکان فوری ارائه می‌دهند، در حالی که گزینه‌های اقتصادی‌تر این اطلاعات را برای مصرف آینده ثبت می‌کنند. این سیستم‌ها قابلیت ایجاد هشدارهای امنیتی کاربردی و واقعی زمانی را فراهم می‌کنند که راننده به سرعت از وضعیت خودرو مطلع شود یا از یک محدوده خاص منحرف شود.

بررسی علمی جی پی اس و روش عملکرد آن

ردیاب از یک شبکه از ماهواره‌ها برای تعیین مکان یک دستگاه بهره می‌برد. اصول اساسی این فناوری در استفاده از تریلاتراسیون برای تعیین مکان فیزیکی دستگاه بر اساس فاصله‌اش از سه ماهواره GPS استوار است. این تکنولوژی مشابه تکنولوژی مورد استفاده در سیستم‌های ناوبری قابل حمل یا در اتومبیل‌ها است. اما تفاوت اصلی بین یک ردیاب GPS و یک سیستم ناوبری این است که سیستم ناوبری شما مکان و دستورالعمل‌های رانندگی را ارائه می‌دهد، در حالی که ردیاب‌ها یا یک سابقه از عادات رانندگی شما نگه می‌دارند یا مکان خود را به صورت زمان واقعی ارسال می‌کنند.

زمانی که یک ردیاب GPS اتومبیل می‌تواند مکان خود را ارسال کند، به طور معمول از همان تکنولوژی استفاده می‌کند که تلفن همراه شما برای تماس یا اتصال به اینترنت استفاده می‌کند. بنابراین، برخی از ردیاب‌های اتومبیل GPS نیازمند هزینه اشتراک ماهانه هستند.

عملکرد سیستم‌های ردیابی وسایل نقلیه با فناوری جی‌پی‌اس

کاربردهای انواع ردیاب خودرو

اصلی‌ترین هدف دستگاه ردیابی اتومبیل، اطلاع از موقعیت مکان وسیله نقلیه شما در هر لحظه است و در اینجا موارد زیادی وجود دارد که این اطلاعات می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر اتومبیل شما دزدیده شود اما یک ردیاب نصب کرده باشید، می‌توانید مکان آن را به پلیس اعلام کنید.

ردیاب خودرو برای اتومبیل‌ها همچنین در بین والدینی آزاد و والدینی مقتدر قرار دارند. با نصب ردیاب مناسب در اتومبیل نوجوان، می‌توانید مکان آنها را به صورت زمان واقعی مشاهده کنید یا سابقه مکان‌هایی که رفته‌اند، زمان حضور در آن موقعیت و اینکه آیا سرعت مجاز را رعایت کرده‌اند یا خیر، را بررسی نمایید.

دستگاه‌های ردیابی وسایل نقلیه همچنین برای مالکان خودروهای سنگین و بزرگ اتومبیل یا کامیون مفید هستند. برخی از افراد از این تکنولوژی برای پیگیری مکان وسایل نقلیه خود در هر لحظه به منظور بهبود هماهنگی عملیات روزانه استفاده می‌کنند. به علاوه، برخی دیگر از آن به پیگیری کیلومتراژ به منظور انجام امور مالی و بازپرداخت هزینه‌ها می‌پردازند. با این حال، باید به این نکته توجه داشت که ردیاب‌های اتومبیل در برخی موارد بدون اطلاع مالک وسیله نقلیه نصب می‌شوند و ممکن است به حریم شخصی تجاوز کنند.

نحوه استفاده از ردیاب خودرو

استفاده از یک ردیاب در اتومبیل معمولاً آسان است، اگرچه فرآیند از دستگاه به دستگاه کمی متغیر است. در خصوص بررسی انواع ردیاب خودرو تفاوت اصلی در منبع تغذیه است، اما باید بدانید که هر کدام از آنها در موقعیت های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از ردیاب‌های GPS برای اتصال به دیاگ خودرو (OBD-II) طراحی شده‌اند، که معمولاً زیر داشبورد نزدیک پای راننده قرار دارد. مزیت این نوع ردیاب این است که از اتصال مستقیم به اتصال دیاگنوزیتی خودرو برای تامین انرژی استفاده می‌کند.

ردیاب‌های دیگر برای وصل شدن به صورت سیمی به باطری خودرو طراحی شده‌اند، که محدودیت‌هایی برای نصب را به وجود می‌آورند. این ردیاب‌ها آسان در نصب و استفاده هستند، اما برخی از آنها از باتری خودرو برق می‌گیرند و در صورت عدم رانندگی ممکن است باتری خودرو را تخلیه کنند.

البته در نظر داشته باشید که ردیاب خودرو معمولا برق بسیار کمی از باتری خودرو را مصرف میکند. ردیاب‌های اتومبیل با دوره شارژ باتری تجهیز شده‌اند و بنابراین می‌توانند تقریباً در هر نقطه‌ای نصب شوند. از آنجایی که منبع تغذیه خارجی وجود ندارد، این نوع ردیاب باید دوره‌هایی برای شارژ و تعویض باتری داشته باشند. پس از نصب یک ردیاب در وسیله نقلیه، می‌توانید از نرم‌افزارها روی کامپیوتر، تلفن هوشمند یا تبلت استفاده کرده و مکان آن را به صورت زمان واقعی مشاهده کنید.

معمولا ردیاب آهنربایی از آن مدل از ردیاب‌ها است که باتری داخلی دارند و موقعیت مکانی را بعلاوه یک سری اطلاعات امنیتی با استفاده از اپلیکیشن ردیاب خودرو و سیم کارت داخل ردیاب در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

عملکرد سیستم‌های ردیابی وسایل نقلیه با فناوری جی‌پی‌اس

کدام مدل ردیاب مناسب من است؟

در زمان خرید ردیاب خودرو باید اولویت و دلیل استفاده خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال افزایش امنیت خودرو هستید بهترین مدل معمولا ردیاب خودرویی سیمی است اما اگر به دنبال فقط و فقط ردیابی و مدیریت ناوگان هستید معمولا ردیاب آهنربایی بهترین انتخاب می تواند باشد. در برخی مواقع برای داشتن اطلاعات بیشتر از خودرو برخی از افراد به سمت ردیاب دیاگی هم می روند که امکاناتی همانند وضعیت موتور خودرو و ... را به آنها گزارش می دهد.

جمع بندی

به صورت کلی در زمان خرید ردیاب سعی کنید از شرکت‌های نام آشنا و برندهای مطرح موجود در بازار تهیه فرمایید و از کمپانی هایی همانند ردیاب من که امکانات ویژه‌ای در زمینه ردیابی خودرو به شما می دهند خرید کنید که تمامی دستگاه‌های آنها دارای گارانتی پس از فروش هم هستند و خدمات بسیار عالی در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه های ردیابی دارند.

کد خبر 697794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.