تحقق عدالت آموزشی در سطح مدارس استان خوزستان مورد توجه است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحقق عدالت برابر آموزشی در سطح مدارس استان، گفت: توزیع امکانات و تجهیزات به صورت برابر یکی از مصادیق برقراری عدالت آموزشی و از آن مهم‌تر میزان دسترسی دانش‌آموزان به آموزش کیفی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود حمیدی‌نژاد امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در جمع اعضای کارگروه استانی کیفیت بخشی مجموعه تعلیم و تربیت استان اظهار کرد: یکی از مصادیق تحول در سطح آموزش و پرورش خوزستان توجه ویژه به شاخص‌های کیفی آموزشی و تربیتی است، بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان از سال تحصیلی گذشته طرح جامع جهش کیفیت و عدالت آموزشی را در سراسر مدارس استان آغاز کرد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، خروجی این طرح رشد شاخص‌های کیفی در مدارس دولتی بوده است، به نحوی که امسال آمار خوبی از قبولی‌های کنکور سراسری مربوط به دانش‌آموزان مدارس دولتی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به مصادیق تحقق عدالت برابر آموزشی در سطح مدارس استان خاطرنشان کرد: توزیع امکانات و تجهیزات به صورت برابر تنها یکی از مصادیق برقراری عدالت آموزشی است و از آن مهم‌تر میزان دسترسی دانش‌آموزان به آموزش کیفی است.

حمیدی‌نژاد اضافه کرد: امروز آموزش و پرورش با تکیه بر نیروهای تخصصی و کیفی به دنبال استمرار اجرای طرح جامع جهش کیفیت و عدالت آموزشی در سطح مدارس استان است، چراکه مهم‌ترین معیار برقراری عدالت آموزشی دسترسی آسان به آموزش کیفی و اثربخش است.

وی اضافه کرد: مدارس دولتی به عنوان اساس و بنیان اقدامات و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی باید از همه حمایت‌ها و امکانات در مجموعه تعلیم و تربیت استان برخوردار شوند، البته سیاست اصلی دولت در حوزه تعلیم و تربیت کشور، حمایت همه‌جانبه از مدارس دولتی و تقویت این مدارس است.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: اعتقاد همه ناظران و کارشناسان تعلیم و تربیت کشور این است که تحول از مدرسه به عنوان کانون اصلی تحولات فرهنگی و تربیتی آغاز می‌شود، بر این اساس همه برنامه‌ها و طرح‌های عملکردی باید در راستای تقویت و حمایت از این نهاد تحولی و فرهنگ‌ساز متمرکز شود.

کد خبر 697788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.