خواهان ارتباطات عمیق‌تر، مؤثرتر و جدی‌تر با اصفهان هستیم

شهردار کاپان گفت: به‌صورت جدی به ارتباط عمیق‌تر و فراتر از ارتباطات فرهنگی در زمینه تعاملات علمی، هنری، ورزشی، پزشکی و اقتصادی با شهر اصفهان فکر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گئورک پارسیان امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشستی با شهردار اصفهان ضمن تشکر از میزبانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: اصفهان، شهری زیبا و دل‌نشین است.

وی با بیان اینکه ما برای داشتن چنین شهر زیبا، تمیز و سرسبز به مردم شهر اصفهان تبریک می‌گوییم، افزود: هیچ‌وقت تصور داشتن چنین شهر زیبا و سرسبزی را از اصفهان نداشتم و به‌عنوان شهردار شهر کاپان تحت تأثیر این شهر قرار گرفتم.

شهردار کاپان ارمنستان تصریح کرد: تمیزی و نظافت شهر اصفهان بسیار چشم‌نواز است و بی‌شک برای حاصل شدن این امر، تلاش زیادی از سوی شهرداری اصفهان می‌شود.

وی ادامه داد: ارتباط نزدیک بین ایران و ارمنستان قدمتی طولانی دارد، ما دوست و همسایه ایران در سال‌های گذشته بود و درصدد هستیم همکاری نزدیکی بین دو شهر اصفهان و کاپان برقرار شود، امروز ارتباط سیاسی و بین‌المللی ایران و ارمنستان در سطح بالایی قرار دارد، اما ما نیز خواهان ارتباط بهتر و صمیمی‌تری بین دو شهر هستیم.

پارسیان اظهار کرد: همکاری و همفکری در سطوح مختلف و عرصه‌های متعدد با شهرداری اصفهان ازجمله اهداف سفر ما به اصفهان است؛ شهر کاپان ازنظر موقعیت استراتژیکی شهر مهمی است، چراکه در مسیر ارتباط زمینی شمال به جنوب قرار گرفته است و ارتباط دریای سیاه و کشورهای آسیایی از این شهر عبور می‌کند.

وی افزود: ما می‌توانیم ارتباط نزدیکی از نظر اقتصادی میان دو شهر اصفهان و کاپان برقرار کنیم که در این راستا یک کارآفرین در هیئت همراه ما وجود دارد و از پروژه‌هایی در شهر اصفهان بازدید می‌کند.

خواهان ارتباطات عمیق‌تر، مؤثرتر و جدی‌تر با اصفهان هستیم

شهردار کاپان با بیان اینکه ارتباط خوب اقتصادی مشترک، از جمله پیشنهادهای ما در این سفر است، علاوه‌بر مراودات اقتصادی می‌توان تعاملات اجتماعی، سیاسی، پزشکی، علمی و حتی ورزشی را نیز مدنظر قرار داد، ادامه داد: تداوم و تقویت ارتباطات فرهنگی از دیگر پیشنهادهایی است که می‌توان به‌عنوان سرفصل‌های همکاری میان دو شهر کاپان و اصفهان مدنظر باشد.

درصدد هستیم به‌زودی پروازی مستقیم از شهر کاپان به اصفهان برقرار کنیم که این امر بر تقویت ارتباطات و تعاملات می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: برقراری همکاری نزدیک با شهرداری اصفهان، افزایش ارتباطات و سطح تعاملات در سایه تصمیم‌های سرکنسولگری ایران در شهر کاپان و بالعکس نیز می‌توانند از موضوعات مطرح‌شده در این دیدار باشد.

پارسیان با تاکید بر اینکه به‌صورت جدی به ارتباط عمیق‌تر و فراتر از ارتباطات فرهنگی در زمینه تعاملات علمی و اقتصادی با شهر اصفهان فکر می‌کنیم، گفت: شهر کاپان از جمله شهرهایی از کشور ارمنستان بوده که به‌دلیل موقعیت خاص به‌عنوان میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و همچنین کنفرانس‌های سیاسی و اقتصادی بزرگ قرار دارد.

وی افزود: ارتباط شهر اصفهان و شهر کاپان اتفاقی نیست، درباره اینکه اصفهان شهری تاریخی و فرهنگی است، شکی وجود ندارد، جامعه امروز احترام خاصی را برای شهرداری اصفهان قائل است و این به ارتباط نزدیک و تعامل خوب بازمی‌گردد.

شهردار کاپان تاکید کرد: افزایش مراودات و تعاملات هنرمندان دو شهر به‌منظور تبادل دانش فنی و هنری می‌تواند از جمله دیگر پیشنهادها باشد، همچنین در صدد هستیم به‌زودی پروازی مستقیم از شهر کاپان به اصفهان برقرار کنیم که این امر بر تقویت ارتباطات و تعاملات می‌انجامد.

خواهان ارتباطات عمیق‌تر، مؤثرتر و جدی‌تر با اصفهان هستیم

آرتور سارکسیان، از اعضای کنسول سفارت ارمنستان در ایران نیز با ابراز امیدواری از تداوم همکاری کنسولگری ایران و شهر کاپان و ضرورت تقویت ارتباط بین دو شهر اصفهان و شهر کاپان گفت: ایران با افتتاح کنسولگری در شهر کاپان پیشتازان در عرصه ورود برقراری ارتباطات گام برداشته است.

وی افزود: از سرکنسولگری ایران در شهر کاپان تشکر می‌کنم، چراکه راه‌های خوبی را در زمینه درمان و پزشکی برای شهروندان شهر کاپان در ایران باز کرده است، همچنین همواره اقدامات و فعالیت‌های شهرداری اصفهان از سوی ارامنه ساکن شهر اصفهان در کنسولگری ارمنستان در ایران مطرح و زبانزد است.

کد خبر 697784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.