تقویت اشتغال و محرومیت‌زدایی از اولویت‌ها در استان بوشهر است

استاندار بوشهر با اشاره به حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا گفت: تقویت اشتغال و محرومیت‌زدایی از اولویت‌ها در استان بوشهر است.

به گزارش ایمنا، احمد محمدی‌زاده امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشست بررسی طرح‌ها و پروژه‌های استان بوشهر اظهار کرد: توسعه اشتغال یکی از برنامه‌ها و اهداف مهم در استان است که طرح‌ها و برنامه‌های مهمی را در این زمینه داریم.

وی از پرداخت تسهیلات کم‌بهره اشتغال‌زایی به متقاضیان بوشهری توسط بنیاد مستضعفان خبر داد و خاطرنشان کرد: این نهاد پنج مورد تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار جامعه هدف قرار داده است.

استاندار بوشهر با اشاره به پرداخت تسهیلات تکلیفی اشتغال‌زایی از سوی بنیاد مستضعفان به جامعه هدف استان بوشهر تصریح کرد: در این حوزه هزار و ۷۶۳ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۲۱۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

محمدی‌زاده اضافه کرد: امسال در حوزه اشتغال ضمن استخدام جوانان استان در دستگاه‌های مختلف اجرایی، اداری و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و پرداخت تسهیلات کم‌بهره از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در این راستا همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی از جمله سپاه پاسداران، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی ستودنی است.

استاندار بوشهر به برنامه‌های بنیاد مستضعفان در توجه به طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان بوشهر پرداخت و تاکید کرد: در راستای محرومیت‌زدایی این نهاد در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ هزار و ۲۲۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۲۰.۴ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

محمدی‌زاده این تسهیلات را در بخش‌های امور ضروری و معیشتی، کارگشایی، اشتغال‌زایی و تسهیلات تکلیفی حوزه اشتغال دانست و افزود: در این راستا بنیاد مستضعفان ۴۶۰ فقره وام کارگشایی، امور ضروری و معیشتی به مبلغ ۷ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

منبع: مهر

کد خبر 697758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.