پرداخت ۷۶ میلیارد هزینه‌های درمانی در استان یزد / بهره‌مندی ۳۵۰۰ زوج نابارور از خدمات

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: از مجموع ۷۶ میلیارد تومان هزینه‌های درمانی بیمه سلامت در استان یزد، ماهانه ۴۹ میلیارد تومان هزینه بیمه‌ای به بیمارستان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی و ۲۷ میلیارد تومان به مراکز خصوصی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد دریجانی پیش از ظهر امروز _شنبه بیست و نهم مهرماه_ در نشست با خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: ماهانه ۴۹ میلیارد تومان هزینه بیمه‌ای به بیمارستان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی و ۲۷ میلیارد تومان به مراکز خصوصی پرداخت می‌شود که تا پایان تیر ماه مطالبات مراکز درمانی استان پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع ۷۶ میلیارد تومان هزینه‌های درمانی بیمه سلامت در یزد، ۴۳ درصد هزینه‌ها مربوط به بیماران از استان‌های دیگر از جمله کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از بیمه رایگان ایرانیان برای بیش از ۱۳۴ هزار نفر در استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۵ نوع بیماری از بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد، که بیش از ۵۰ هزار نفر را در برمی‌گیرد و شامل بیماران مبتلا به سرطان، دیابت، فشار خون و.. مشمول می‌شود.

دریجانی با بیان اینکه افراد دارای بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه دارویی خواهند بود، تاکید کرد: تاکنون بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است و انواع خدمات بیمه‌ای به افراد توان‌بخش و توان‌خواه، کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بیماران جسمی و حرکتی و اوتیسم ارائه شده است.

۳۱۹ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت یزد ۳۱۹ هزار نفر از مردم استان را تحت پوشش بیمه خود دارد، تصریح کرد: خدمات نوینی از سال گذشته تاکنون ارائه شده، که از جمله آن می‌توان به تأسیس صندوق بیماران خاص و نشان‌دار کردن بیماران نام برد، در ذیل بیمه سلامت بیماران می‌توانند به راحتی از خدمات درمانی، دارویی و بیمارستانی به صورت دائمی استفاده نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه هنوز دو تا سه درصد جمعیت استان فاقد بیمه هستند، اضافه کرد: افرادی که بیمه درمانی ندارند، می‌توانند به پیشخوان‌های بیمه سلامت مراجعه کرده و بیمه شوند.

دریجانی اضافه کرد: دهک‌های اول تا پنجم به صورت رایگان و مابقی دهک‌ها با پرداخت مقدار اندکی بیمه می‌شوند، علاوه بر این هر بیماری که نیاز به درمان‌های بیمارستانی داشته باشد می‌توانند بلافاصله به صورت رایگان خود را بیمه کرده و از خدمات آن در مراکز دولتی و خصوصی استفاده کند.

۳۳ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج استان یزد نشان‌دار شدند

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار نفر از بیماران خاص در سامانه‌های بیمه‌ای نشان‌دار شدند، گفت: تمام افراد با بیماری خاص با هر نوع بیمه‌ای می‌توانند با در دست داشتن مدارک پزشکی خود دال بر بیماری و یا آزمایش مربوطه به مراکز بیمه مراجعه کرده و در بیمه مورد نظر نشان‌دار شوند و از شرایط خوب درمانی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد تأکید کرد: بیماران می‌توانند با مراجعه به مراکز بیمه‌ای طرف قرارداد خود از جمله بیمه‌های خدمات درمانی، نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی و … مدارک خود را ارائه داده، نشان‌دار شده و از خدمات درمانی ویژه مربوطه بهره‌مند شوند.

دریجانی با اشاره به خدمات غیرحضوری و الکترونیکی بیمه سلامت گفت: با برخط شدن خدمات، بیمار با کمترین مراجعه به بیمه خدمات متعدد بیمه‌ای خود را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ زوج ناباور از خدمات بیمه ناباروری بهره‌مند شدند، افزود: هیچ محدودیتی برای دریافت خدمات ناباوری وجود ندارد و ۹۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه سلامت بوده و در شش ماه نخست سال ۲۰ میلیارد تومان برای درمان زوج‌های ناباور پرداخت شده است.

کد خبر 697722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.