۶ سد در کهگیلویه و بویراحمد بهره‌برداری می‌شود

مشاور وزیر نیرو از فعال بودن ۶۱ طرح آبی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: سه سد در استان در حال بهره‌برداری و سه سد نیز در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمودرضا مهاجری امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشست شورای فرهنگی صنعت آب و برق در یاسوج با بیان اینکه مجموعه وزارت نیرو در کنار کارهای فنی و مهندسی در حوزه فرهنگی نیز فعال است، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت، یک درصد مساحت کشور، ۱۰ درصد منابع آب و ۲۵ درصد گاز را تأمین و در یک منطقه خاص جغرافیایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و طرح‌های وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد خاص است، افزود: در حوزه آب سه سد در حال بهره‌برداری، سه سد در دست ساخت، یک نیروگاه در دست بهره‌برداری، ۹ شبکه زهکشی، ۱۰ هزار مشترک در حوزه آب و ۶۱ طرح در حوزه آب استان فعال است.

مشاور وزیر و مدیر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان، دو هزار میلیارد تومان طرح به ارزش ۹۰ میلیون یورو افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: امیدواریم طرح‌های استان در حوزه برق و آب در این دولت محقق شود، چراکه بعضی از این طرح‌ها مربوط به ۱۲ یا ۱۷ سال قبل است.

کد خبر 697714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.