افول اقتصادی و تمدن آمریکا / آینده از آن جمهوری اسلامی ایران است

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: با نگاه به کشورهای منطقه درمی‌یابیم که تمایلات دینداری افزایش یافته و تمایل و علاقه‌مندی به جمهوری اسلامی در حال افزایش است.

سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مؤلفه‌های افول آمریکا با اشاره به دیدگاه زوال و افول تمدن‌های ابن خلدون اظهار کرد: مدرنیته با شعاری اشتباه که جهان دیگر نیازی به دین ندارد در قرن چهاردهم به وجود آمد و این دیدگاه که می‌توان جهان را بدون دین اداره کرد، در غرب طرفدارانی پیدا کرد تا اینکه در قرن ۱۶ در اروپا پیروز شد.

وی افزود: پس از پیروزی مدرنیته‌ای مکاتب مختلفی شکل گرفت و این مکاتب با هم در حوزه‌های نظری، اقتصادی و حتی نظامی به رقابت پرداختند، بعد از جنگ‌های مختلف به‌خصوص جنگ جهانی اول و سپس جنگ جهانی دوم که حدود ۷۵ میلیون نفر کشته داد، دو تفکر فاشیسم و نازیسم حذف شدند و در عمل لیبرالیسم و سوسیالیسم به فینال رقابت‌های مدرنیته رسیدند.

معاون سیاسی سازمان بسیج با بیان اینکه الگوهای دینی در این رقابت‌ها از گردونه رقابت خارج بودند، ادامه داد: اندیشمندان می‌گفتند فینال بین الگوهای انسانی است و در نهایت یکی از این دو الگو بر جهان مسلط خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در جنگ سرد، لیبرال دموکراسی در آمریکا پیروز شد، اضافه کرد: آن‌ها گمان کردند که جهان مونوپولی و تک‌قطبی خواهد شد، اما برخلاف نظر همه اندیشمندان دنیا که می‌گفتند جهان به سمت بی‌دینی مطلق می‌رود، سال ۵۷ انقلاب اسلامی بر مبنای دین پیروز شد.

حسینی درباره انقلاب ایران با اشاره به دو نظریه غربی‌ها گفت: برخی از آن‌ها معتقدند که انقلاب ایران حرکتی در مقابل مسیر تاریخ بود و بعضی دیگر می‌گویند انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را عوض کرد، یعنی جهانی که به سمت بی‌دینی می‌رفت، به سمت دینداری برگشت و در این راستا نه تنها اسلام، بلکه سایر ادیان نیز احیا شدند.

وی ادامه داد: پس از آن نگاه به دین ارزش پیدا کرد و نگاه مادی‌گرایی تنزل یافت و رقابت بین مدرنیته و اندیشه قدسی و دینی وارد فاز جدیدی شد.

معاون سیاسی سازمان بسیج تاکید کرد: هم‌زمان دو الگوی سوسیالیسم و لیبرال دموکراسی با هم رقابت می‌کردند، اما جنگ اصلی با اسلام و انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی با بیان اینکه با نابودی سوسیالیسم و حذف این الگو، به‌ظاهر آمریکا بر جهان مسلط شد و جورج بوش پدر و بعد جورج بوش پسر به دنبال جهانی شدن تفکر لیبرال دموکراسی بودند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از ۲۳ کشور نام بردند که باید به‌طور کامل تابع آن‌ها شوند، اولین کشور افغانستان بود و سپس عراق، سوریه، ایران، مصر، عربستان، ترکیه بودند؛ آمریکا به دنبال تجزیه این کشورها بود.

حسینی ادامه داد: در این شرایط که همه ترسیده بودند و فکر می‌کردند زمان جهانی شدن تفکر لیبرال دموکراسی است، رهبر معظم انقلاب فرمودند که آمریکا در باتلاق منطقه گرفتار می‌شود، سرنوشت آینده منطقه که قرار بود لیبرال دموکراسی بزاید، عوض شد و به جای بهار عربی بهار دینی در حال شکل‌گیری است، یعنی برخلاف نظر همه اندیشمندان، رهبری فرمودند که بهار دینی شکل خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: آمریکایی که آمده بود جهانی شود، در منطقه شکست خورد، قدرت اقتصادی آن به کمتر از یک‌سوم تنزل پیدا کرد و از لحاظ اقتصادی دچار افول شد، از لحاظ نظامی نیز با گذشت ۲۰ سال نتوانست به‌روز شود.

معاون سیاسی سازمان بسیج با بیان اینکه آمریکا از نظر فرهنگی نیز به‌شدت افول پیدا کرده است، تصریح کرد: نه تنها آمریکا بلکه در کشورهای اروپایی نیز میزان خودکشی و بیماری‌های روانی افزایش پیدا کرده است، این میزان مشکلات متعدد در اروپا و آمریکا نشان می‌دهد که این کشورها از لحاظ فرهنگی هم به پایان خود رسیده‌اند.

وی افزود: در چنین شرایطی تمایل به دین اسلام در سراسر جهان حتی آمریکا و اروپا بیشتر شده است، سال به سال پیاده‌روی اربعین حسینی اوج می‌گیرد و طبق آمارها امسال ۷۲ درصد مردم ایران علاقه‌مند به حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی بودند، ۶۴ درصد از مردم گفته‌اند در عزاداری‌های امام حسین (ع) فعالانه شرکت می‌کردند که همه این‌ها نشان‌دهنده افول فرهنگ و تمدن غرب است.

حسینی با بیان اینکه اقتصاد چین در رقابت با آمریکا پیروز شده است و کشورهای چین، روسیه، هند، پاکستان و ایران به دنبال این هستند که دلار را از مبادلات خود حذف کنند، تاکید کرد: آینده به‌طور مسلم از آنِ اندیشه دینی است و در مراحل بعد آمریکا از ابرقدرتی حذف خواهد شد، تا جایی که بر اساس مستنداتی قوی، حتی ممکن است شاهد فروپاشی آمریکا باشیم.

وی در خصوص هندسه جدید قدرت جهان خاطرنشان کرد: با نگاه به کشورهای منطقه درمی‌یابیم که تمایلات دینداری افزایش یافته و تمایل و علاقه‌مندی به جمهوری اسلامی در حال افزایش است.

حسینی ادامه داد: بسیاری از دولت‌های منطقه که از متحدان آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند، این روزها از ایالات متحده فاصله گرفته‌اند و به سمت ایران گرایش پیدا کرده‌اند، چون به این نتیجه رسیده‌اند که آینده از آن جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 697675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.