اجرای ۲۷ هزار میلیارد ریال پروژه آب‌رسانی به شهرها و روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: از دو سال گذشته تاکنون، ۲۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه آب‌رسانی در شهرها و روستاهای استان کردستان اجرا شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی آبفای کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر دیواندره با هدف بهره‌مندی ۵۱ هزار نفر جمعیت شهر دیواندره و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه و با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال یکی از پروژه‌های مهم اجرا شده است.

وی افزود: احداث تصفیه‌خانه آب اضطراری شهر مریوان با هدف بهره‌ مندی ۴۰ هزار نفر در شرق شهر مریوان از آب شرب تصفیه شده با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، اجرای خط انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج با هدف تأمین آب موردنیاز شهر سنندج برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری در سال که این طرح با ظرفیت ۵۷ میلیون متر مکعب در سال و با هزینه هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با کارفرمایی وزارت نیرو از دیگر پروژه‌های مهم اجرا شده در دولت سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان اضافه کرد: نصب و راه‌اندازی سیستم کامل ازن‌زنی تصفیه‌خانه آب بانه با اعتبار ۳۳.۴ میلیارد ریال، احداث مخزن ازن‌زنی تصفیه‌خانه آب بانه با اعتبار ۱۲.۴ میلیارد ریال و انتقال آب چشمه کانی اصحاب به سد سبدلو با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مهم اجرا شده طی دو سال اخیر به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای خط انتقال آب از تصفیه خانه شماره دو به تصفیه خانه شماره یک و مخازن شهر سقز با هدف تأمین آب پایدار شهر سقز با اجرای پروژه به طول پنج هزار و ۷۰۰ متر، با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت انتقال ۴۰۰ لیتر بر ثانیه یکی دیگر از پروژه‌های اصلی اجرا شده در دولت فعلی است.

فرهاد اجرای ۵۳۰ کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب، اجرای طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج با اعتبار ۶۳۰۰ میلیارد ریال، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قلیان سنندج، تصفیه فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به سد ژاوه و آلودگی‌های زیست محیطی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت تصفیه ۶۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز و تکمیل و بازسازی ایستگاه پمپاژ آب اضطراری پل شیخ سنندج با هدف بهره‌مندی ۳۰۰ هزار نفر از آب شرب بهداشتی و پایدار در شرایط اضطراری از سد قشلاق با ظرفیت ۱۶۰۰ لیتر بر ثانیه و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال را نیز از دیگر پروژه‌های مهم اجرا شده در کردستان طی دو سال اخیر دانست.

وی تصریح کرد: اجرای طرح جهاد آب‌رسانی به ۱۶۹ روستای استان با اعتبار پنج هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال طی ۳۰ ماه با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که در حال حاضر ۴۳ درصد پیشرفت دارد، یکی از اساسی‌ترین پروژه‌های در حال اجرا در استان کردستان است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان از اختصاص مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان شامل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به دیواندره، ۵۰ میلیارد تومان برای حفر و تجهیز چند حلقه چاه در استان و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آب‌رسانی به روستاهای استان خبر داد و آن را موجب ارتقای شاخص‌های استان کردستان در حوزه آب دانست.

وی گفت: طی دو سال گذشته تاکنون ۲۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه آب‌رسانی در شهرها و روستاهای استان کردستان اجرا شده است.

کد خبر 697662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.