توسعه فضای سبز تالش در گرو تجهیزات و نیروی انسانی است

مسئول واحد فضای سبز شهرداری تالش گفت: این واحد به منظور زیباسازی فضای سبز شهر و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی است.

فیروز علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فضای سبز شهر گردشگرپذیر تالش بدون احتساب پارک‌ها و میادین ۳۶۴ هزار و ۶۰۳ متر مربع است، اظهار کرد: بوستان‌های شهر تالش از جمله پارک خیابان مفتح، سیاهداران، شهر، کرگانرود، کودک، بانوان، بسیجیان، ساحلی قروق، ساحلی، قدس، خیام و معلم است.

وی افزود: تابستان امسال شش هزار گل فصلی از جمله جعفری، ناز، آهار و ابری خریداری و در فضای سبز شهری تالش کاشته شد و سه هزار بوته گل کلم و داوودی و ۵۰۰ جعبه بنفشه نیز در حال کاشت است.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری تالش خاطرنشان کرد: شهرداری تالش مالکیت دو گلخانه در خیابان‌های تختی و معلم، هرکدام به مساحت ۵۰۰ متر مربع را در اختیار دارد، در سال دوبار در گلخانه‌ها بذرپاشی صورت می‌گیرد و تعدادی از گل‌ها در آن پرورش داده و سایر گونه‌های مورد نیاز خریداری می‌شود.

علمی با بیان اینکه فضای سبز شهر تالش به صورت سنتی با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری آبیاری می‌شود، تصریح کرد: اجرای طرح آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز شهری را مطرح و درخواست کرده‌ایم، اما به دلیل موانع و مشکلات موجود، هزینه بالا و کمبود منابع مالی شهرداری اکنون اجرای این طرح امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در فصل بهار و تابستان هرس درختان زینتی، چمن‌زنی، شخم‌زنی و کوددهی فضای سبز و گل‌های فصلی در بلوارها و میادین انجام شده است، اضافه کرد: درختان در فصل پاییز و زمستان هرس و فرم‌دهی و هرس شاخه برگ، هرس فرم‌دهی و هرس شاخه‌های زائد و خشکیده انجام می‌شود.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری تالش گفت: شش کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گل‌کاری، درختکاری، هرس و نگهبانی فضای سبز این شهر را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ نگهداری آن تلاش می‌کنند.

علمی افزود: واحد فضای سبز شهرداری تالش به منظور زیباسازی و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان نیازمند حداقل ۲۵ نیروی انسانی و تجهیزات همچون بالابر، جرثقیل برای هرس درختان خطرآفرین، نردبان، اره تلسکوپی و سایر امکانات لازم است.

کد خبر 697602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.